Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?

Blog

e-Bilet Hakkında Sıkça Sorulan Sorular Nelerdir?

Okuma Zamanı: 3 dk.

e-Bilet Hakkında Sıkça Sorulan Sorular Nelerdir?

e-Dönüşüm uygulamaları, hem mükelleflerin hem de tüketicilerin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Dijitalleşme ile akıllı telefon kullanıcı sayısının her geçen gün artması, mobil uygulamaların pratik ve yaygın kullanımı geleneksel yöntemleri rafa kaldırıyor. Kâğıt biletler tarihe karışırken sinema, tiyatro, konser vb. etkinliklerde ve kara, deniz, hava yolu ile yolcu taşımacılığında kağıt biletin yerine geçen e-Bilet hayatımıza bir daha çıkmamak üzere dahil oluyor.

e-Bilet Kimler İçin Zorunlu?

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 2019 yılı Ekim ayında yayımladığı tebliğ doğrultusunda; yerli ve yabancı film gösteriminde bulunan sinema işletmeleri için 1 Temmuz 2020 tarihi itibariyle e-Bilet uygulaması zorunlu hale geldi. Kara ve deniz taşımacılığında şehirlerarası tarifeli yolcu taşımacılığı faaliyetiyle iştigal eden D1 yetki belgesi bulunan işletmelere; 1 Ocak 2021 tarihine kadar e-Bilet uygulamasına geçiş, bu tarihten sonra düzenleyecekleri yolcu biletlerini ve yolcu listelerini e-Bilet uygulaması ile e-Bilet ve e-Bilet Yolcu Listesi olarak düzenleme zorunluluğu getirildi. 2021 veya müteakip yıllarda faaliyetlerine başlayan mükelleflerin ise faaliyete başladığı ayı izleyen dördüncü ayın başından itibaren e-Bilet uygulamasına geçme zorunluluğu bulunuyor.

e-Bilet Başvuru Şartları Nelerdir?

• e-Fatura uygulamasına dahil olması (Türkiye’de tam mükellef olmayan hava yolu firmaları hariç),
• Tebliğde açıklanan usul ve esaslara uygun olarak, e-Bilet düzenleyebilme ve e-Bilet iletebilme konusunda hazırlıklarını tamamlamış olması,
• Tebliğin “V.1.” numaralı bölümünde belirtilen uygulamadan yararlanma yöntemleri ve başvuru esaslarına uygun şekilde e-Bilet Uygulamasına dâhil olmak için gerekli başvuruyu yapması gerekmektedir.

e-Bilet Kağıt Çıktı Olarak Verilebilir mi?

Elektronik ortamda düzenlenen e-Bilet’lerin; elektronik sertifika ile imzalanarak internet ortamı da dahil olmak üzere muhatabın talebi doğrultusunda baskı bilet alınabilecek şekilde de sunulması zorunludur. Muhatabı tarafından istenilmesi halinde e-Bilet düzenleme izni alan mükellefler, düzenledikleri e-Bilet’i ya da bunu temsil eden belgeyi kağıt olarak teslim edeceklerdir. Bu durumda kâğıt çıktıda e-Bilet’in ne zaman ve nereden temin edileceği bilgisinin bulunması zorunludur. Mali değeri bulunmayan bu mühürsüz kâğıt çıktının muhatabına verilmesi halinde ayrıca imzalanıp kaşelenmesine gerek bulunmamaktadır

Etkinlik Biletlerinde Bulunması Gereken Bilgiler Nelerdir?

e-Bilet düzenleme izni bulunan vergi mükelleflerinin düzenleyeceği etkinliklere ait belgelerde;

1. Bileti düzenleyenin adı-soyadı/unvanı, bağlı olduğu vergi dairesi, VKN/TCKN,
2. Belge numarası ve düzenlenme tarihi
3. Etkinlik tarihi ve saati,
4. Etkinliğin adı,
5. Etkinliğin yeri,
6. Koltuk numarası,
7. Yapılan hizmetin nevi ve tutarı,
8. Ödeme şekli (Nakit, Kredi Kartı, EFT, Havale, Promosyon, Bedelsiz, ve benzeri) gibi bilgilerin mutlaka bulunması gerekmektedir.

e-Bilet’in Avantajları Nelerdir?

• İş süreçlerini hızlandırır ve verimliliği artırır.
• Maliyeti düşürür ve hatasız gönderim kolaylığı sağlar.
• Bulut sistemde arşivleme imkanı sunar.
• GİB’e zorunlu yapılması gereken yasal bildirim süreçleri doğrudan gerçekleşir.

e-Bilet hakkında daha fazla bilgiye ilgili tebliğden ulaşabilirsiniz.
e-Bilet uygulamasına Digital Planet entegratörlüğünde geçmek için tıklayın.

SON YAZILAR

Sovos Digital Planet ile Adım Adım e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?

8 Haziran 2022 DEVAMINI OKU

e-Fatura Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

2 Haziran 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler e-Müstahsil Makbuzu’na Geçecek?

29 Nisan 2022 DEVAMINI OKU
© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.