BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER e-Fatura

e-Fatura | Digital Planet

e-Fatura’ya Hızlı Geçin, Kolay Kullanın, Daha Az Ödeyin!


e-Fatura’ya geçiş süreçlerinizi kolaylaştıran Digital Planet ile
hem başvuru süreciniz hızlı hem e-Fatura kullanımınız kolay! 
HEMEN TEKLİF AL


Aynı Gün e-Fatura'ya Geçin


Digital Planet ile sadece 4 adımda kolay ve hızlı e-Fatura’ya geçiş mümkün!
7/24 ücretsiz danışmanlık destek hizmeti veren teknik ekibimiz ile e-Fatura’ya
geçiş süreçlerinizi sorunsuz gerçekleştirebilirsiniz.

1- e-İmza / Mali Mühür Alınır ve GİB Başvurusu Yapılır.

Şahıs şirketi iseniz elektronik ortamda ıslak imza değeri taşıyan e-İmza’nızı,
Anonim ve Limited Şirketler için ise yasal belgelerin güvenliğini ve gizliliğini sağlayan
mali mührü Kamu SM üzerinden alabilirsiniz.

2- Digital Planet İle Sözleşme İmzalanır.

Geçiş yapmak istenen e-Dönüşüm ürünleri için Özel Entegratörünüz Digital Planet’e başvuru yapılır.
Eş zamanlı olarak edinilen mali mühür veya e-İmza ile Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB’)‘na ait
(efatura.gov.tr)adresinden e-Fatura başvurusunda bulunulur.

3- Digital Planet Kayıt İşlemleri Tamamlanır.

Digital Planet müşteri destek birimi aracılığıyla tarafınıza bir tanımlama linki gönderilir.
Linki tıklamanız ve istenen alanları doldurmanız yeterlidir.

4- e-İmza / Mali Mühür İle İmzalama Yapılır.

Firmanız ile ilgili doldurmuş olduğunuz bilgiler Digital Planet tarafında doğrulandıktan sonra
tarafınıza aktivasyon linki iletilir. Bu linki e-İmza veya mali mührünüz ile imzaladıktan sonra GİB’e
Digital Planet ile e-Fatura uygulamasını kullanacağınıza dair bildirim yapmış olursunuz.
GİB’in başvurunuzu onaylaması ile birlikte tüm süreçleriniz tamamlanarak
e-Fatura uygulamasına katılım sağlamış olursunuz.

e-Fatura Nedir?

e-Fatura kâğıt faturalarınızın elektronik ortamda oluşturulması ve gönderilmesini sağlar ve kağıt
fatura ile birebir aynı hukuki niteliklere sahiptir.

e-Fatura uygulaması, taraflar arasında standart oluşturarak faturaların güvenli ve hatasız şekilde
dolaşımını sağlamak amacı ile T.C. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından
uygulamaya konmuştur.

e-Fatura’nın Avantajları Nelerdir?

e-Fatura Akışı

e-Fatura uygulama
üzerinden oluşturulur.

Digital Planet mali mühürü ile
imzalanarak elektronik
zarflama yapılır.

Zarflanan e-Fatura elektronik
ortamda alıcısına iletilir ve
iletinin teslim bilgisi portal
üzerinden takip edilir. GİB’e
raporlaması yapılır.

Alıcı firma faturasını
e-Fatura uygulaması
üzerinden teslim alır.

e-Fatura'larınız 10 yıl boyunca güvenilir şekilde saklanır.

Sıkça Sorulan Sorular

e-Fatura'ya Nasıl Geçilir?

Doğrudan Entegrasyon: İşletmeler kendi bilgi işlem alt yapılarını Gelir İdaresi Daire Başkanlığı’nın teknik kılavuzlarla belirtiği altyapı ve kalite sertifikasyonları çerçevesinde hazırlayabilirler. GİB’e entegre çalışan kendi alt yapıları ile süreçlerini yürütebilirler.

GİB Portal: Gelir İdaresi Başkanlığının servis ettiği GİB Portali üzerinden faturalarınızın girişini kendiniz yaparak uygulamayı kullanabilirsiniz.

Özel Entegratörlük: Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan özel entegratörlük izni alan Digital Planet üzerinden e-Fatura uygulamasına hızlıca geçiş yaparak kolayca kullanmaya başlayabilirsiniz.

e-Fatura Kullanımı Kolay mı?

Digital Planet NetInvoice ile e-Fatura kullanımı çok kolay. Özel entegratör yöntemi ile e-Fatura kullanacak mükelleflerin Digital Planet NetInvoice uygulamasını tercih etmeleri durumunda e-Fatura’ya kolay geçiş için kendilerine her türlü destek verilmektedir.

e-Fatura Nasıl Oluşturulur ve Gönderilir?

e-Fatura tıpkı kâğıt fatura gibi oluşturulur. Üzerinde kâğıt faturada yer alan bilgiler bulunmaktadır. Kâğıt faturadan farklı olarak bir yazılım ara yüzü ile oluşturulduğu için hata yaptığınızda kağıt faturayı iptal ederek yeni bir fatura sayfasında her şeyi baştan yapmanız gerekirken, e-Fatura uygulamamızda hatanızı kolayca düzeltebilirsiniz. Faturanız üzerinde gerekli bilgileri sağladıktan sonra göndermek için tek yapmanız gereken tek bir tuş ile gönderimini sağlamaktır.

e-Fatura'yı Cep Telefonumdan Kullanabilir miyim?

Cep telefonlarınız ile uyumlu mobil uygulamamız üzerinden faturalarınız için temel işlemleri yapabilirsiniz. Yakın gelecekte mobil uygulama üzerinden faturalarınızı da oluşturup alıcılara iletebileceksiniz.

e-Fatura'lar Nasıl Yedeklenir ve Saklanır?

GİB Portal yönteminden farklı olarak Digital Planet NetInvoice ile e-Fatura yedekleme ve saklama için ilave bir işleme gerek yoktur. Özel entegratör yöntemi ile e-Fatura kullanan mükelleflerin Digital Planet NetInvoice uygulamasını tercih etmeleri durumunda gelen ve giden tüm faturaları gelişmiş alt yapımızda güvenli olarak ilave bir ücret ödenmeksizin saklanır. (Bu saklama Digital Planet müşterisi olunduğu süre boyunca 10 yıl geriye dönük olarak sağlanır.)

Gelen e-Fatura'ları Nasıl Yönetirim?

Digital Planet NetInvoice uygulamamız ile gelen e-Fatura'ların yönetimi elinizde. Kullanıcı dostu ara yüzümüz sayesinde istediğiniz faturaya kolayca ulaşabilir; işlem yaptığınız faturaları birkaç tık ile arşivleyebilirsiniz. Ayrıca faturalar üzerinde belirleyeceğiniz renk, görüntüleme ve iş kuralları ile belirli faturalar üzerinde arttırılmış kontrol sağlayarak; kullanıcılarınızın fatura yönetim süreçlerini kolaylaştırabilirsiniz.