BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER e-Arşiv Fatura

e-Arşiv Fatura | Digital Planet

e-Arşiv Fatura kullanmak çok kolay!


Digital Planet olarak 7/24 destek hizmeti ile sizlere başvuru aşamasından
e-Arşiv Fatura’yı kullanmaya başladığınız ana kadar tüm aşamalarda destek olup,
e-Dönüşüm süreçlerinizin hızlı ve kolay bir şekilde tamamlanmasını sağlıyoruz.

Kağıt, zarf gibi kırtasiye, kargolama ve saklama maliyetlerine SON!


Hem size hem de müşterilerinize büyük kolaylık sağlayan e-Arşiv Fatura’yı kullanmaya başlamak için
bizimle iletişime geçin. Sizi arayalım.  
HEMEN TEKLİF AL


e-Arşiv Fatura Nedir?

Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre fatura, kâğıt ortamında en az iki nüsha
olarak düzenlenerek ilk nüshası (aslı) müşteriye verilen, ikinci nüshası ise yine kâğıt ortamında
aynı kanunun muhafaza ve ibraz hükümlerine göre mükelleflerce saklanılan bir belgedir.

e-Arşiv Fatura uygulaması, faturalarınızın e-Fatura sistemine kayıtlı olmayan mükelleflere ve son
kullanıcılara, elektronik ortam aracılığı ile gönderilmesini sağlayan uygulamadır. e-Arşiv Fatura uygulamasından
yararlanmak isteyen mükelleflerin öncelikle e-Fatura'ya kayıt olması gerekmektedir..

e-Arşiv Fatura’nın Avantajları Nelerdir?

e-Arşiv Fatura Akışı

e-Posta ile e-Arşiv Fatura gönderimi yapılır.
İsteğe bağlı olarak faturanın çıktısı alınır.

İkinci nüsha güvenli koşullarda
saklanmaya alınır.

Raporlama yapılır.

Ek hizmet olarak; portalden e-Arşiv Fatura’ya
sürekli erişim imkanı sağlanır.

e-Arşiv Fatura'larınız 10 yıl boyunca güvenilir şekilde saklanır.

Sıkça Sorulan Sorular

e-Arşiv Fatura Nasıl Gönderilir?

Digital Planet Portali üzerinde e-Arşiv Fatura oluşturulduktan sonra gönderimi yapılır. Faturanın ikinci nüshası Digital Planet’in güvenli saklama hizmeti sayesinde saklanmaya alınır. Sözleşme kapsamında 10 yıl boyunca fatura verileriniz güvenilir şekilde saklanır.

Eski e-Arşiv Faturalarımı Nasıl Görebilirim?

Digital Planet e-Arşiv Fatura’yı kullanan firmaya eski faturalarını görmek üzere Digital Planet portalinden sürekli erişim imkânı sağlanır. İster iş yerinizden ister evinizden arşiv faturalarına erişim sağlayabilirsiniz.

e-Arşiv Fatura Uygulamasına Geçiş Yaptıktan Sonra Ne Kadar Süre Daha Kağıt Fatura Düzenlemeye Devam Edebilirim?

e-Arşiv Fatura uygulamasına geçiş yapmanızdan sonra, kağıt fatura düzenlemeniz söz konusu değildir. GİB’in yayımlamış olduğu tebliğe göre geçiş sonrası faturalar elektronik ortamda iletilmek zorundadır. Ayrıca tekrardan kağıt faturaya geçiş yapılması da mümkün değildir.

e-Arşiv Fatura Uygulamasına Geçiş Yapmak İstiyorum, e-Fatura Uygulamasına Kayıtlı Olmak Zorunda mıyım?

Gelir İdaresi Başkanlığı tebliğine göre, e-Arşiv uygulamasından yararlanmak isteyen firmaların öncelikle e-Fatura s istemine kayıtlı olması gerekmektedir.

e-Arşiv Faturası Kimlere Gönderilebilir?

e-Fatura kullanıcısı olmayan vergi mükelleflerine ve alışveriş yapan gerçek kişilere gönderilebilir. e-Fatura kullanmayan vergi mükellefleri ve gerçek kişiler, adlarına düzenlenmiş e-Arşiv Fatura’larını ise Gelir İdaresi Başkanlığının “e-Arşiv sorgulama” sayfası üzerinden sorgulayabilir.

İnternet Satışlarına Ait e-Arşiv Fatura’larda Yer Alması Gereken Bilgiler Nelerdir?

İnternet satışlarına ait e-Arşiv faturalarında 433 sıra numaralı Tebliğe göre aşağıdaki bilgilerin gösterilmesi ve fatura üzerinde “Bu satış internet üzerinden yapılmıştır.” ifadesine yer verilmesi zorunludur.
• Satış işleminin yapıldığı web adresi,
• Ödeme şekli,
• Ödeme tarihi,
• Gönderiyi taşıyanın adı soyadı/unvanı ve VKN/ TCKN bilgisi,
• Satışa konu malın gönderildiği veya hizmetin ifa edildiği tarih,
• İade bölümünde; malı iade edenin adı soyadı, adresi, imzası, iade edilen mala ilişkin cins, miktar, birim fiyat ve tutar.
İnternet satışları dışındaki satışlara ait e-Arşiv faturalarında yukarıda yer alan bilgilerin bulunma zorunluluğu bulunmamaktadır.

e-Arşiv Fatura Kimler İçin Zorunludur?

19.10.2019 tarihinde yayımlanan tebliğ kapsamında; e-Fatura’yı gönüllü veya zorunlu olarak kullanan tüm mükelleflerin 1 Ocak 2020 itibariyle e-Arşiv Fatura kullanmaları zorunludur. Ayrıca herhangi bir e-Belge mükellefi olmayan firmalar 1 Ocak 2020’den itibaren günlük belirli limitlerin üzerinde kağıt fatura kesilemeyecektir. Fatura üst limitleri vatandaşa kesilen faturalar için 30.000 TL, mükellefe kesilen faturalar için 5.000 TL olarak uygulanacaktır. Bu limitler günlük olarak uygulanacak ve parçalı fatura kesilemeyecektir.

e-Arşiv Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır?

KamuSM web sitesinden mali mühür başvurusu yapılır. Anonim ve Limited Şirketler mali mühür başvurusu yapmalıdır. Şahıs şirketi sahip oldukları e-İmza ile başvuru yapabilmektedirler. Mali mührünüz fiziksel olarak tarafınıza ulaştığında ön başvuru yapmanız gereken e-Fatura ve e-Defter için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili internet sitelerinden resmi başvuru yapmanız gerekir. Mali mührünüzü aldıktan sonra geçiş yapmak istediğiniz e-Dönüşüm ürünleri için Özel Entegratörünüz Digital Planet’e başvuru yapmanız gerekir. Başvurunuz sonrasında Digital Planet tarafından e-Dönüşüm projeniz başlatılmaktadır. Digital Planet müşteri destek birimi aracılığıyla tarafınıza bir tanımlama linki gönderilmektedir. Tanımlama linkine tıklamanız ve firmanız ile ilgili istenen alanları doldurmanız yeterlidir. Gerekli bilgilerin doldurulması sonrası bilgileriniz otomatik olarak Destek Birimi’ne ulaşır ve gerekli kontrolleri yapılmaktadır. Kontrollerin tamamlanması ile tarafınıza bir aktivasyon linki gönderilir. Gelen aktivasyon linkini mali mühür veya e-İmza ile imzalamanız durumunda Gelir İdaresi Başkanlığı’na Digital Planet özel entegratörlük uygulamalarını kullanacağınıza dair bir bildirim yapmış olursunuz. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın başvurunuzu onaylaması ile birlikte tüm süreçleriniz tamamlanarak e-Dönüşüm uygulamalarına katılım sağlamış olursunuz.