BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER
Anasayfa > Blog > Süresi Dolan Mali Mühür Nasıl Yenilenir?

2 dk okuma süresi

Süresi Dolan Mali Mühür Nasıl Yenilenir?



Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adına TÜBİTAK tarafından hazırlanan mali mühür, e-Dönüşüm uygulamaların gönderiminde gerekli olan kurumsal bir e-İmza çeşididir ancak, e-İmza ile gerçek kişilere verilirken, mali mühür firmalara verilmektedir. USB cihazı şeklinde TÜBİTAK tarafından ulaştırılan mali mühür, firma kaşesinin elektronik hali olarak da tanımlanabilir.

Mali mühürlerin alındıkları tarihten itibaren kullanım süreleri en fazla 3 yıldır. Üçüncü yılın dolmasına 3 ay kala mali mührünüzün yenilenme süreci başlar. Süre bitimi yaklaştığında yetkililere uyarı e-postaları iletilir. e-Fatura gönderimi, e-Defter Beratı yüklemesi, e-Arşiv raporunun iletilmesi gibi süreçlerinizin tamamında mali mühür kullanmak zorunda olduğunuz için süresi dolan mali mühürler ile Gelir İdaresi Başkanlığı tarafındaki işlemleriniz sekteye uğrayacaktır. (Not: Özel entegratör imzasını kullanan firmaların e-Fatura gönderimi ve e-Arşiv raporunun iletilmesi için mali mühre ihtiyacı bulunmamaktadır. Sadece e-Defter Beratlarının GİB sistemlerine yüklenmesi için mali mühür kullanılmak zorundadır.)

Süresi dolan mali mührün yenilemesi için başvuru işlemlerinizi Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin internet sitesi üzerinden yapabilirsiniz: http://www.kamusm.gov.tr/

Web adresinde ilgili form sayfasındaki bilgileri doldurduktan sonra belirtilen bankalar üzerinden mali mühür bedelinin ödenmesi gerekmektedir.

Mali mührün süresinde yenilenememesi durumunda işlemlerini yerine getiremeyecek mükelleflerin Gelir İdaresi Başkanlığı’na durumu izah eden bir dilekçe ekinde;

• Yeni mali mühür için Kamu SM’ye yapılan başvuruya ilişkin formun,

• Mali mühür bedelinin ödendiğini gösteren dekontun,

• Mali mührün tarafınıza teslim edildiği tarihe dair belgenin,

birer örneği ile “Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No:16 Dışkapı/ANKARA” adresine başvurması gerekmektedir.

Mali Mühür Hakkında Bilinmesi Gerekenler

• Mali mührün 3 yılda bir yenilenmesi gerekmektedir.

• Firma unvanında bir değişiklik olduğu takdirde; eski unvan ile alınan mühür, geçerliliğini yitirdiği için yeni unvan ile tekrar mali mühür başvurusu yapılmalıdır.

• e-Fatura kullanmak isteyen tüzel kişiler, mali mühür almak zorundadır.

• Firmanın mali mührü kullanmak üzere bildirdiği yetkili kişilerde herhangi bir değişiklik olması durumunda; mevcut yetkili yerine gelecek yeni yetkili, en kısa sürede bildirmelidir.

Bilgilendirme

Digital Planet

Tarih

26.10.2020

KATEGORİ

Bilgilendirme

PAYLAŞ: