BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER
Anasayfa > Blog > e-Fatura Nasıl Kesilir?

2 dk okuma süresi

e-Fatura Nasıl Kesilir?



Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan 19.10.2019 tarihli tebliğ kapsamında; 2018 veya müteakip yıllık cirosu 5 milyon TL ve üzeri olan firmaların e-Fatura’ya geçişi zorunlu hale getirildi. Zorunluluk dışında ise e-Fatura’nın sağlamış olduğu birçok avantaj ve kolaylık sayesinde gönüllü geçiş yapan firmalar da bulunmaktadır. Bu kapsamda e-Fatura’ya geçiş süreçlerini Digital Planet ile tamamlamış olan firmaların e-Fatura oluştururken izlemeleri gereken adımlar aşağıdaki gibidir:


• e-Fatura kesim işlemleri https://portal.digitalplanet.com.tr Digital Planet portal sayfası üzerinden yapılmaktadır.

• Sayfa üzerinde firmanıza iletilen “Kullanıcı adı, Şirket Kısa Kodu ve Şifre“ ile portalde yer alan hesabınıza giriş yapmanız gerekmektedir.

• Hesabınızdaki menü alanında yer alan e-Fatura ekranından “Giden Kutusu’na” tıklayarak ilgili fatura bilgilerinin doldurulacağı alana ulaşılmalıdır.

• Açılan e-Fatura oluşturma ekranında * işareti ile belirtilen alanların doldurulması zorunludur.

• Zorunlu alanlar ve fatura ile ilgili diğer alanlar doldurulduktan sonra “Oluştur, İmzala ve Gönder” butonuna tıklanarak oluşturulan e-Fatura incelenmek üzere Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) iletilir.

• GİB’e iletilen e-Fatura burada incelenip onaylandıktan sonra alıcı firmaya iletilir. Faturanın GİB tarafından onaylanmaması durumunda ise; fatura alıcıya gönderilmeden tespit edilen hata kodu ile geri bildirim yapılır.

e-Fatura Kullanmak Neden Gerekli?

Dijitalleşmenin en önemli ayaklarından biri e-Dönüşüm’e geçiş yapmaktır. e-Dönüşüm’e geçiş yaparak ön muhasebe süreçlerinizi dijital ortama taşıyabilir, e-Dönüşüm ürünlerinin sunduğu avantajlardan faydalanabilirsiniz. Özellikle e-Dönüşüm ürünlerinin en önemli oyuncularından biri olan e-Fatura ile faturalarınızı elektronik ortama taşıyarak zaman, maliyet ve iş gücünden hiç de azımsanmayacak bir tasarruf elde edebilirsiniz. e-Fatura kullanıyorsanız; faturalarınız oluşturmak, düzenlemek, alıcıya iletmek ve hatta iptal etmek saniyeler içerisinde, ofisten uzakta dahi olsanız yapabileceğiniz işlemler haline gelir.

Yakın zamanda yapılan bazı araştırma verileri gösteriyor ki; Koronavirüs ile dijitalleşme bir ihtiyaçtan öte artık daha da kritik bir gereklilik haline geldi. Hem işletmeler nezdinde hem de tüketiciler nezdinde işlerin dijital ortamdan tamamlanabiliyor olması önemli bir kriter oldu. Yine bu süreçte yapılan araştırma verilerine göre; ayakta kalmak ve tüketicilerin taleplerine cevap verebilmek adına birçok KOBİ dijitalleşme süreçlerini hızlandırdı. Dolayısıyla dijitalleşmenin en önemli adımlarından biri olarak; e-Dönüşüm’ün bu noktada bir gereklilik haline geldiğini söylemek yanlış olmaz.

İçinde bulunduğumuz dönemin koşullarına uyum sağlayabilmek, dijital dünyanın kolaylıklarından faydalanabilmek ve ön muhasebe süreçlerinizi dijital ortama taşımak için tıklayın, sizi arayalım!

Bilgilendirme

Digital Planet

Tarih

28.09.2020

KATEGORİ

Bilgilendirme

PAYLAŞ: