BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER
Anasayfa > Blog > e-Dönüşüm’ün Dört Atlısı: e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-Defter, e-İrsaliye

4 dk okuma süresi

e-Dönüşüm’ün Dört Atlısı: e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-Defter, e-İrsaliye



2013 yılında e-Fatura ile tanışan Türkiye’de giderek yaygınlaşmaya başlayan e-Dönüşüm uygulamaları, iş akışında sağladığı kolaylıkların yanı sıra firmalar için maliyet ve tasarrufu da beraberinde getiriyor. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından mükellef konumda olan firmalar için zorunlu tutulan e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv Fatura ve e-İrsaliye uygulamaları ile kâğıt formatta olan tüm bu değerli belgelerin artık oluşturulması, düzenlenmesi ve iletilmesi gibi süreçlerin elektronik ortama taşınması beraberinde maliyet ve tasarrufa ek olarak bu belgelerin güvenliğinin sağlanması ve saklanması da büyük önem arz ediyor. Daha detaylı olarak e-Dönüşüm’ü ve uygulamalarının sağladığı avantajları inceleyecek olursak;

e-Dönüşüm uygulamalarını neden tercih etmelisiniz?

e-Dönüşüm uygulamaları sayesinde;
- Operasyonel maliyetlerinizi azaltabilirsiniz,
- Verimliliği artırabilirsiniz,
- Oluşturduğunuz belgelerin kontrolünü, düzenlenmesini ve karşı tarafa gönderimini hızlı ve kolay şekilde yapabilirsiniz,
- Verilerinizin güvende olduğundan emin olabilirsiniz,
- Bulut sistemi sayesinde verilerinize istediğiniz her an kolayca ulaşabilirsiniz,
- Kâğıt ve mürekkep kullanımını ortadan kaldırarak ekosistemin korunmasına katkı sağlayabilirsiniz.
e-Dönüşüm uygulamalarının yaygın olarak kullanılan ürünleri arasında; e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-Defter ve e-İrsaliye yer alıyor. Bu nedenle onları “e-Dönüşüm’ün Dört Atlısı” olarak nitelendirmek doğru olacak. Kendilerini kısaca tanıyacak olursak;

e-Fatura: Elektronik ortamda üretilen, kâğıt fatura ile birebir aynı hukuki özelliklere sahip elektronik belgedir.

- e-Fatura, yıllık cirosu 10 Milyon TL ve üzeri olan firmalar için zorunlu olan bir uygulama iken; GİB tarafından yayımlanan son taslak tebliğ ile 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren yıllık ciro aralığının 5 Milyon TL ve üzeri olarak değiştirilmesi planlanmaktadır.
- İkinci bir husus olarak; firmaların kendi insiyatifinde gönüllü olarak da e-Fatura’ya geçiş sağlanabilmektedir.

e-Arşiv Fatura: Firmaların, son kullanıcılar ve e-Fatura kullanmayan firmalar için elektronik ortamda düzenledikleri ve e-Posta ile PDF formatında gönderilebilen faturadır.

- 5 Milyon TL ve üzeri ciroya sahip olan, internet üzerinden satış yapan firmalar için geçişi zorunludur.
- Nisan ayında yayımlanan son taslak tebliğ ile e-Arşiv Fatura’nın Eylül ayında e-Fatura kullanıcıları için zorunlu hale getirilmesi planlanmaktadır.
- e-Fatura’da olduğu gibi gönüllü olarak da kullanılabilmektedir.

e-Defter: Türk Ticaret ve Vergi Usul Kanunları kapsamında tutulması zorunlu olan defterlerin elektronik ortamda; oluşturulmasını, kaydedilmesini, saklanmasını ve ibraz edilmesini sağlar.

- GİB tarafından yayımlanan son taslak tebliğ kapsamında; e-Fatura’da olduğu gibi cirosu 5 milyon TL’yi aşan mükellefler için de e-Defter kullanımının da zorunlu olması bekleniyor.

e-İrsaliye: Kâğıt sevk irsaliyesi ile birebir aynı hukuki niteliklere sahip olan, elektronik ortamda üretilen ve işlenen belgedir.

- Elektronik uygulama aracılığıyla alıcının GİB tarafında tanımlı posta kutusuna gönderilip, alıcının malları kabul veya ret durumunu bildiren yanıtının aynı uygulama üzerinden satıcıya iletilmesi süreçlerini kapsar.
- Yıllık 25 Milyon TL ve üzeri ciroya sahip firmalar için zorunlu tutulan e-İrsaliye’nin GİB tarafından yayımlanan son taslak tebliğe göre; 1 Ocak 2020'den itibaren zorunlu olarak dâhil olması gereken mükellef grupları yeniden belirlendi. Buna göre; e-İrsaliye uygulamasına kayıtlı olmayan alıcılara da sevk irsaliyesinin e-İrsaliye olarak düzenlenmesi ve muhatabına talebi doğrultusunda kâğıt veya elektronik ortamda iletilmesi kararlaştırılmıştır.
- Diğer e-Dönüşüm ürünlerinde olduğu gibi gönüllü olarak da kullanılabilmektedir.

Digital Planet ile e-Dönüşüm

e-Dönüşüm’e geçişte büyük, orta ve küçük ölçekli tüm firmalar için teşvik ve bilinç oluşturan Digital Planet, KOBİ’ler ve Start Up’lar gibi verimlilik ihtiyacı duyan firmaları destekliyor. Aynı zamanda Digital Planet; e-Dönüşüm’e geçmeye karar veren kullanıcılara başvuru aşaması dâhil, e-Dönüşüm platformunu kullanmaya başladıkları andan itibaren tüm ihtiyaçları için 7 gün 24 saat müşteri destek hizmeti ile %99’a yakın müşteri memnuniyeti sunuyor.

Bilgilendirme

Digital Planet

Tarih

30.04.2019

KATEGORİ

Bilgilendirme

PAYLAŞ: