BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER
Anasayfa > Blog > e-Defter’e Geçmek İçin Son Tarih 1 Ocak 2021!

3 dk okuma süresi

e-Defter’e Geçmek İçin Son Tarih 1 Ocak 2021!



2019 yılının Ekim ayında Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan tebliğ doğrultusunda; 2018 yılı cirosu 10 milyon TL ve üzeri olup, e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu bulunan mükellefler, e-Fatura’ya geçişleri ile birlikte 1 Ocak 2020’de e-Defter uygulamasına da geçiş yapmıştı. 2018 yılı cirosu 5 milyon TL ve üzeri olup, 1 Temmuz 2020’de e-Fatura’ya geçen mükellefler için ise e-Defter uygulamasına geçiş tarihi 1 Ocak 2021 olarak belirlenmişti. Dolayısı ile 1 Temmuz 2020’de e-Fatura uygulamasına dâhil olan tüm mükelleflerin bu yılın sonunda e-Defter uygulamasına geçiş yapması gerekiyor.

Bugün, e-Defter uygulamasına kayıtlı yaklaşık 130 bin adet kullanıcı bulunuyor. GİB tebliği de göz önünde bulundurulduğunda bu sayının yılsonu itibariyle bir hayli artacağını söylemek yanlış olmaz. Diğer e-Dönüşüm uygulamalarında olduğu gibi e-Defter uygulamasının sunduğu avantajlar, tebliğ kapsamında olmayanlar için gönüllü olarak geçiş yapmayı da cazip hale getiriyor.

Digital Planet e-Defter Uygulamasının Avantajları Neler?

• Defterlerin basımına ve noter onayı almanıza gerek kalmaz.

• Arşivlenmesi için fiziki bir alan ayırmaya ihtiyacınız olmaz.

• Dosyalarınıza istediğiniz her an, her yerden ulaşabilirsiniz.

• Defter ve beratlarınızın yüklemesini yaptıktan sonra Digital Planet bulut sistemi sayesinde istediğiniz formatta indirebilir, görüntüleyebilirsiniz.

• Ödüllü sıkıştırma ve saklama teknolojimiz sayesinde; yüksek boyuttaki defterlerinizi önemli oranlarda küçülterek, herhangi bir veri kaybı riski olmadan, 10 yıl boyunca güvenle saklayabilirsiniz.

• Kullanıcı dostu arayüzümüz ile tüm işlemlerinizi kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.

• Kâğıt kullanımını önemli oranda azaltarak, ormanlarımızın korunmasına katkı sağlayabilirsiniz.

Digital Planet e-Defter uygulaması ile birlikte maliyet, iş gücü ve zaman anlamında önemli tasarruflar sağlayarak e-Defter oluşturma, iletme, raporlama ve arşivleme süreçlerini oldukça pratik hale getirebilirsiniz.

Digital Planet e-Defter Uygulamasına Nasıl Geçiş Yapılır?

GİB tebliği kapsamında; ilk olarak Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin internet sitesi üzerinden mali mühür başvurusu yapmanız gerekmektedir. Mali mührünüz kısa sürede posta yolu ile tarafınıza ulaştırılacaktır. Bu aşamadan sonra izlemeniz gereken adımlar şu şekilde:

1) Özel entegratörünüz olarak tarafımıza başvuru yapmalısınız.

2) Eş zamanlı olarak mali mührünüz ile Gelir İdaresi Başkanlığı‘na ait edefter.gov.tr adresinden e-Defter başvurusunda bulunmalısınız.

3) Müşteri Destek birimimiz aracılığıyla tarafınıza bir tanımlama linki gönderilir. Linki tıklamanız ve istenen alanları doldurmanız gerekmektedir.

4) Firmanız ile ilgili doldurmuş olduğunuz bilgiler, tarafımızca doğrulandıktan sonra aktivasyon linkiniz iletilir. Bu linki mali mührünüz ile imzaladıktan sonra GİB’e Digital Planet ile e-Defter uygulamasını kullanacağınıza dair bildirim yapmış olursunuz. GİB’in başvurunuzu onaylaması ile birlikte tüm süreçler tamamlanarak, e-Defter uygulamasına geçiş yapmış olursunuz.

Yılsonu geçiş yoğunluğuna kalmadan, 1 Ocak 2021’de e-Defter uygulamasına geçiş yapmış olmak için tıklayın, sizi arayalım!

e-Defter uygulaması hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın!

Bilgilendirme

Digital Planet

Tarih

28.10.2020

KATEGORİ

Bilgilendirme

PAYLAŞ: