BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER
Anasayfa > Blog > e-Belgeler ile 2.8 Milyar TL Tasarruf Edildi

3 dk okuma süresi

e-Belgeler ile 2.8 Milyar TL Tasarruf Edildi



2010 yılından bu yana uygulamada olan, sürekli geliştirilen ve yaygınlaşan e-Belge uygulamaları ile bugüne kadar yaklaşık olarak 28 milyar adet belge düzenlendi. Bu doğrultuda belgelerin elektronik ortamda oluşturulması, iletilmesi, ibraz edilmesi ve muhafaza edilmesi sayesinde kâğıt, baskı, kargolama ve arşivleme süreçlerinden azımsanamayacak, ciddi bir tasarruf sağlanıyor. Bugüne kadar düzenlenen 28 milyar adet e-Belge ile neredeyse 2.8 milyar TL maliyet tasarrufu edildiği biliniyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) verilerine göre; 2010 yılında e-Fatura uygulaması ile hayata geçirilen e-Dönüşüm uygulamaları; e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-Defter, e-Bilet ve e-Makbuz gibi uygulamaların da dâhil edilmesiyle yaygınlaşmaya ve büyümeye devam ediyor. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan tebliğler doğrultusunda gelinen noktada; e-Fatura’ya kayıtlı 300 bin, e-Arşiv Fatura’ya kayıtlı 285 bin, e-İrsaliye’ye kayıtlı 80 bin, e-Defter’e kayıtlı 129 bin, e-Serbest Meslek Makbuzu’na kayıtlı 185 bin ve e-Müstahsil Makbuzu’na kayıtlı 25 bin kullanıcı var.

Tebliğler doğrultusunda kullanımı yaygınlaşan e-Dönüşüm uygulamaları sayesinde; normalde kâğıt olarak düzenlenen belgelerin elektronik ortama taşınmasıyla maliyet ve zamandan tasarruf sağlanırken, kâğıt kullanımının azalması ile doğa da korunabiliyor.

e-Dönüşüm uygulamalarının kullanılmaya başladığı günden bu yana 28 milyar belgenin elektronik ortamda düzenlenerek alıcılarına iletildiği biliniyor. Bu doğrultuda belge başına harcanan maliyet; kâğıt, baskı/yazdırma, kargolama ve arşivleme gibi süreçler ile 10 kuruş olarak baz alındığında yaklaşık olarak toplamda 2.8 milyar TL tasarruf sağlandığı ortaya çıkıyor. Yanı sıra 28 milyar adet belgenin elektronik ortamda oluşturulması, alıcıya iletilmesi ve arşivlenmesi sayesinde neredeyse 380 bin adet ağacın kesilmesinin önlendiği de söylenebilir. Bu sayede ormanlarımızın korunmasına da büyük katkı sağlanmıştır.

Tasarruf ve verimlilik elde etmek için e-Dönüşüm bir gereklilik!

Koronavirüs ile diitalleşmenin gerekliliği bir kez daha anlaşıldı. Karantina sürecinde, özellikle evden çalışma sistemini ilk kez deneyen şirketler birçok operasyonel süreci uzaktan yürütmekte zorluk yaşadı. Muhasebe ve belge düzenleme süreçleri de buna dâhildi çünkü kâğıt fatura düzenlemek, kargolamak, herhangi bir hata olması durumunda belgeyi iptal ederek düzenleyip, alıcıya tekrar iletmek oldukça zaman aldı. Ancak, bu tür belgeleri elektronik ortama taşımış, e-Dönüşüm uygulamalarını kullanan şirketlerin çalışanları ofisten uzakta da olsa belgeleri düzenlemeye, iletmeye ve arşivlemeye devam etti. Bu sayede söz konusu şirketler verimlilikte herhangi bir düşüş yaşamadığı gibi, zamandan ve maliyetten tasarruf etmeye devam etti. Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan alınan verilerde öyle gösteriyor ki; e-Dönüşüm uygulamaları şirketlerin diitalleşmesinde ve buna bağlı olarak verimliliği artırmasında, hatta tasarruf etmesinde önemli bir rol oynuyor.

Digital Planet ile e-Dönüşüm’e geçmek, verimliliğinizi artırmak, muhasebesel belge süreçlerinizi kolaylaştırmak ve tasarruf etmek için tıklayın, sizi arayalım!

Bilgilendirme

Digital Planet

Tarih

16.9.2020

KATEGORİ

Bilgilendirme

PAYLAŞ: