BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER
Blog
Blog
e-Arşiv Nedir, Avantajları Nelerdir?

e-Arşiv Nedir, Avantajları Nelerdir?

Blog / Bilgilendirme

e-Arşiv, faturalarınızın e-Fatura sistemine kayıtlı olmayan mükelleflere ve son kullanıcılara, elektronik ortam aracılığı ile gönderilmesini sağlayan uygulamadır. e-Arşiv sistemi sayesinde e-Fatura mükellefi olmayan firmalara ya da son kullanıcı olarak adlandırılan tekil müşterilere, faturanın e-posta ile gönderilmesi sağlanır. Geçmiş dönemde yıllık cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan ve sadece internet üzerinden mal ve hizmet satışı yapan firmaların zorunlu olarak geçiş yapması gereken bir uygulama olan e-Arşiv Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yayınlanan taslak tebliğe göre; 2017 ve müteakip hesap dönemi yıllık cirosu 5 Milyon TL ve üzeri olan mükelleflere internet satış durumuna bakılmaksızın 1 Ocak 2019’dan itibaren geçişi zorunlu bir uygulama olması planlanıyor.

e-Arşiv Uygulamasına Nasıl Başvurulur?
e-Arşiv uygulamasından yararlanmak isteyen mükelleflerin öncelikle e-Fatura’ya kayıt olması gerekmektedir. Bunun için ise; 2 yöntem bulunmaktadır. Bunlardan biri; firmaların kendi oluşturdukları altyapı, yazılım sistemi ile GİB’e entegre bir şekilde fatura oluşturdukları ve raporunu GİB’e bildirdikleri doğrudan entegrasyon yöntemidir. Firmalar bu yöntemde süreci tamamen kendileri yönetmekte olup e-Arşiv raporlamasında kullanmak üzere gerekli olan mali mühür ve zaman damgasını da kendileri sağlamak durumundadır. Bir diğer yöntem ise; altyapı, yazılım sistemi dahil olmak üzere gerekli tüm sistem ve sürecin GİB tarafından onaylanmış olan özel entegratör firmalar tarafından yönetildiği özel entegratör yöntemidir. Burada firmalar özel entegratörler tarafından sağlanan uygulamalar aracılığıyla faturalarını hazırlar, alıcı tarafa gönderir ve raporlar.

e-Arşiv'in Avantajları
e-Arşiv uygulaması firmanızın fatura gönderimi için gerçekleştirmiş olduğu pek çok süreçte (Zaman, maliyet, güvenlik, saklama vb.) sizlere sağlayacağı çok sayıda imkan bulunmaktadır.

Maliyetler Azalır
. Kağıt fatura basım maliyeti,
. Kargo gönderim maliyeti,
. Fiziksel arşivleme maliyetlerinin tamamı ortadan kalkar.

Muhasebe Süreçlerinde Hız Artar
. Yüksek hızda fatura işleme avantajı sağlar.
. Fatura gönderim ve onayı birkaç dakikada tamamlanır.
. Faturaların sorgulanması ve sunulması saniyeler içinde gerçekleşir.
. Fatura oluşturulduğu anda müşteriye iletilir.
. Giden faturaların şirket nakit akışına dahil olma süreleri kısalır.
. Raporlama kolaylığı sağlar.

Güvenlik Artar
. Giden faturaların gönderim sırasında postada kaybolması engellenir.
. Veri güvenliği ve denetime dayalı operasyonel maliyetler azalır.
. Otomasyona geçen muhasebe sistemlerinde hata oranı azalır.

Ücretsiz Reklam Alanı Sağlar
. e-Faturalarınıza ve müşterilerinize gönderdiğiniz e-Arşiv Faturalarınıza Firmanızın Reklamını Yerleştirebilir, Müşterilerinize Kutlama Mesajları Gönderebilirsiniz.

Detaylı bilgi ve başvuru için: info@digitalplanet.com.tr / 0212 483 72 93 Dahili:9

PAYLAŞ:

Bilgilendirme

Digital Planet

Tarih

16.5.2018

KATEGORİ

Bilgilendirme