BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER
Anasayfa > Blog > Digital Planet ile Adım Adım e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?

2 dk okuma süresi

Digital Planet ile Adım Adım e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?



Türkiye’de ve dünyada dijitalleşme süreçlerinin hızlanmasıyla beraber, e-Dönüşüm tüm şirketler için önemli bir hal aldı. Türkiye’de 2013 yılından itibaren Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’nın Vergi Usul Kanunu’nda yapmış olduğu değişiklikler ile e-Dönüşüm uygulamalarına bazı zorunluluklar getirildi. GİB bunları tebliğ yoluyla duyurmaya devam ediyor. Son olarak 2019 Ekim ayında yayımlanan tebliğ ile beraber e-Dönüşüm’ün önemli uygulamalarından olan e-Fatura, e-İrsaliye, e-Bilet ve e-Müstahsil Makbuzu gibi uygulamaları birçok şirket için zorunlu kılındı.

1 Temmuz itibariyle geçmeniz gereken e-Dönüşüm uygulamalarını öğrenmek için tıklayın. tıklayın.

Peki e-Dönüşüm uygulamalarına geçiş yapacak olan şirketlerin neler yapması gerekiyor? İşte adım adım detaylar:

1- Mali Mühür Başvurusu

e-Dönüşüm uygulamalarına geçmek için ilk önce; Anonim ve Limited Şirket grubunda olanların Kamu SM web sitesinden www.kamusm.gov.tr mali mühür başvurusu yapması gerekmektedir. Şahıs şirketleri için ise kişiler sahip oldukları e-İmza ile geçiş süreçlerini başlatabilirler.

Bu süreç sonrası geçiş yapmak istediğiniz ürünleri belirledikten sonra Digital Planet’e başvuru yapabilirsiniz.



2- İlgili Ürün Özelinde Resmi Başvuru (e-Fatura, e-Defter vb.) (e-Fatura, e-Defter vb.)

Mali mührünüz fiziksel olarak tarafınıza ulaştıktan sonra; ön başvuru yapmanız gereken e-Fatura (www.efatura.gov.tr) ve e-Defter (www.e-defter.gov.tr ) için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili internet sitelerinden resmi başvuru yapmalısınız.

3- Digital Planet’ten Gelecek Olan Linkler

a) Tanımlama Linki

Başvurunuz sonrasında Digital Planet projenizi başlatır. Müşteri destek birimimiz, tarafınıza bir tanımlama linki gönderir. Tanımlama linkine tıklayarak, firma bilgileriniz ile istenen alanları doldurmanız gerekmektedir. Tanımlamaları tamamladığınızda, bilgiler otomatik olarak müşteri destek birimimize ulaşır ve gerekli kontroller yapılır.

b) Aktivasyon Linki

Kontrol sonrasında tarafınıza bir de aktivasyon linki gönderilir. Gelen aktivasyon linkini mali mührünüz ile imzalamanız gerekmektedir. Bu esnada GİB’e Digital Planet ile e-Dönüşüm uygulamalarını kullanacağınıza dair otomatik bir bildirim yapmış olursunuz. Bu bildirim ile firmanızın e-Dönüşüm ürünleri Digital Planet tarafından toplu halde imzalanmış olur.

Son adımda Gelir İdaresi Başkanlığı’nın onayı ile aynı gün içinde tüm süreçler tamamlanarak, sisteme dahil olmuş olursunuz. Mali mühür başvurunuzdan başlayarak tüm süreçte Digital Planet size danışmanlık yapar.

Bilgilendirme

Digital Planet

Tarih

16.6.2020

KATEGORİ

Bilgilendirme

PAYLAŞ: