BİZ SİZİ ARAYALIM DP PORTAL GİRİŞ ONLINE İŞLEMLER
Anasayfa > Blog > 4 Bin KOBİ, Dijitale Adım Attı!

3 dk okuma süresi

4 Bin KOBİ, Dijitale Adım Attı!



Pandemi ile dijitalleşmenin önemi bir kez daha anlaşıldı ki; veriler, 2020’nin ilk yarısında dijitale taşınan şirketlerin %50 artarak 4 bini aştığını gösteriyor.

Mastercard’ın açıklamasına göre; yılın ilk çeyreğinde 1.500 şirket dijital dünyaya adım atarken, ikinci çeyrekte ülkemizde Koronavirüs vakalarının görülmesinin ardından bu sayı 2.500’ün üzerine çıktı. 2019 yılının aynı dönemine göre dijitalleşen şirket sayının %50 arttığı ve toplamda 4 bini aştığı görüldü. Aynı zamanda veriler, bu artışta en önemli payın KOBİ’lere ait olduğunu gösteriyor.

Koronavirüs’e karşı alınan önlemler; tüketicilerin alışkanlıklarını değiştirip e-Ticaret ile olan ilişkilerini kuvvetlendirirken, KOBİ’lerin de dijitalleşme hızını artırdı. Dolayısıyla yapılan tüm araştırmalardan da yola çıkarak, Koronavirüs ile dijitalleşmenin hızlanması arasında oldukça güçlü bir bağ olduğu şüphesizdir. Dijitalleşmenin öneminin henüz yeteri kadar inanmış veya bu alanda adım atmış ancak devamını getirmemiş birçok KOBİ için Pandemi, dijitalleşme ve e-Ticaret kanalına girme gibi süreçleri hızlandıran büyük bir etmen oldu.

Elbette KOBİ’lerin dijitalleşmesini tetikleyen en büyük etken değişen tüketici alışkanlıkları oldu. Evde kalan tüketiciler online dünyada daha fazla vakit geçirmeye başladı. Dolayısıyla ihtiyaçlarını da online ortamda temin etmeye başladı. Salgının ilk günlerinde bu ihtiyaçların en başında tahmin edebileceğiniz gibi maske, dezenfektan ve eldiven geliyor. Verilere göre Karantina sürecinin başlarında bu ürünlerin satışlarında neredeyse %5.000 oranında bir artış gözlendi.

Başlarda kritik ihtiyaçların temini ile yapılan alışverişler, sonrasında yerini evde keyifli vakit geçirmeye yarayacak ürünlerin satışına dönen alışverişlere bıraktı. Buna bağlı olarak oyun ve hobi ürünlerini satışında yaklaşık %225, oranında bir artış yaşandı. Evde geçirilen vakti iyi değerlendirebilmek adına tüketicilerin birçoğu evde resim veya seramik yapmaya başladı. Bu nedenle pastel boya satışları %2 bin 850 artarken, yağlı boya fırçalarındaki satış %1.322, seramik hamuru satışı ise %825 oranında arttı.

Doğa ile iç içe olmak isteyen tüketiciler ise av ve kamp yapmaya yönelince bu alandaki ürünlerin satışında %35 oranında bir artış olduğu görüldü.

Tüketicilerin e-Ticaret ile olan ilişkilerinde böylesine bir değişim olurken, KOBİ’lerin bu alanda aksiyon almaması veya dijitalleşmeye dair bir adım atmaması ayakta kalmayı zorlaştırabiliyor. Marmara Üniversitesi Ürün Geliştirme Merkezi (MÜRGEMER) Proje Yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Selim Hartomacıoğlu’nun yaptığı açıklama da bunu destekler nitelikte… Hartomacıoğlu; yeni normalde KOBİ’lerin sayıları artsa da dijitalleşmeyi başaramayan ve Pandemi sonrası ihtiyaç duyulan ürünleri geliştiremeyen, müşterinin sesini duymayan firmaların sürdürülebilir olamayacağına dikkat çekiyor.

Dijitalleşmenin en önemli ayaklarından biri e-Dönüşüm!

Dijitalleşmeye adım atan firmaların Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan tebliğler kapsamında olmasa bile gönüllü olarak e-Dönüşüm’e geçiş yapması, ön muhasebe süreçlerinin dijitale taşınarak, çok daha pratik ve daha az maliyetli hale gelmesi için önemlidir. Özellikle e-Ticaret’e adım atmış bir KOBİ için fazlasıyla zaman alan bir iş yükünün elektronik ortama aktarılması iş süreçlerinde zamanda, iş gücünden, maliyetten tasarruf sağlayacaktır.

Dijitalleşme yönünde adımların en büyüğünden birini atmak, e-Dönüşüm’e geçmek için tıklayın, sizi arayalım!

Bilgilendirme

Digital Planet

Tarih

1.10.2020

KATEGORİ

Bilgilendirme

PAYLAŞ: