Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?

Blog

Gelir İdaresi Başkanlığı Gümrük İşlemleri Kılavuzu’nun Güncel Versiyonunu Yayımladı! 14/06/2017

Okuma Zamanı: 2 dk.

Gelir İdaresi Başkanlığı Gümrük İşlemleri Kılavuzu’nun Güncel Versiyonunu Yayımladı! 14/06/2017

Gelir İdaresi Başkanlığı 14/06/2017 tarihinde e-Fatura Uygulaması Gümrük İşlemleri Kılavuzu’nun güncel halini yayımladı. Güncel kılavuz metnine göre “Fatura düzenleyen(mağaza), “Satış iptal/iade” edilen ürünlere ilişkin faturaların, GTB sistemlerinde onaylanmasının ve gerek aracı kurumlar, gerekse vergi idaresi tarafından haksız yere KDV iadesinin yapılmasının önüne geçilmesi bakımından “Satış iptali/iade” durumunu Başkanlık sistemleri üzerinden GTB’ye bildirmek zorunda olup, ayrıca isterse aracı kuruma da bildirebilir. GTB’ye yapılacak bildirim, Başkanlık tarafından mükelleflerin erişimine sunulan https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/wsctgirisSSL.jsp adresinde yer alan “Yolcu Beraberi Eşya (Tax-Free) Faturası Satış İptal/İade Bildirim Portalı”ndan yapılacak olup, ayrıca Başkanlık tarafından gerekli teknik geliştirmelerin sağlanmasını müteakip kurulacak bir web servis aracılığıyla da yapılabilecektir.

Aracı kuruma isteğe bağlı olarak yapılacak “Satış iptali/iade” bildirimlerinde, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümlerine riayet edilmesi şartıyla bildirim yöntemi, aracı kurum ile mağaza arasında mail, sms, entegre elektronik kayıt sistemleri, web servis vb. yöntemlerle serbestçe belirlenebilecek olup ayrıca Başkanlıkla web servis entegrasyonu kurabilen mükelleflerce söz konusu bildirimler web servis entegrasyonu yoluyla da yapılabilecektir.

Diğer taraftan yukarıda bahsi geçen portal ve web servis uygulamaları yalnızca satış işleminin iptal/ürünlerin iade edilmiş olduğu durumunu bildirmek için kurulmuş olup, düzenlenen e-Fatura’nın iptali veya iadesi anlamına gelmemektedir. Bu açıdan satıcının bu işlemler için Vergi Usul Kanunu’nda bahsi geçen diğer tevsik edici belgeleri (iade faturası veya gider pusulası) kullanma ve bu belgeler ile tevsik etme yükümlülüğü devam etmektedir.”

Özetle; Tax Free faturalarda Satış İptali/İade durumunun Başkanlık Sistemleri üzerinden GTB’ye bildirilmesinin zorunlu olduğu, aracı kuruma ise istenmesi halinde bildirileceği, bu amaçla https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/wsctgirisSSL.jsp adresinde yer alan “Yolcu Beraberi Eşya (Tax-Free) Faturası Satış iptal/iade Bildirim Portal’inin erişime açıldığı belirtilmiştir.

Kılavuzun tümünü indirmek için tıklayın.

SON YAZILAR

Sovos Digital Planet ile Adım Adım e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?

8 Haziran 2022 DEVAMINI OKU

e-Fatura Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

2 Haziran 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler e-Müstahsil Makbuzu’na Geçecek?

29 Nisan 2022 DEVAMINI OKU
© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.