Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?

Blog

e-Fatura’ya Nasıl Geçilir?

Okuma Zamanı: 2 dk.

e-Fatura’ya Nasıl Geçilir?

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 19 Ekim 2019’da yayımlanan tebliğ kapsamında; 2018 veya müteakip yıllık cirosu 5 milyon TL’yi aşan mükelleflere 1 Temmuz 2020’ye kadar e-Fatura ve e-Defter uygulamalarına geçiş zorunluluğu getirildi. Bu firmaların diğer firmalar ile olan ticari alışverişlerinde kaşı tarafa iletmiş oldukları faturaları elektronik olarak iletmeleri ve bu iletim raporunu GİB’e bildirmeleri gerekiyor. Bu işlemin yapılabilmesi için fatura iletilen firmanın da bir e-Fatura kullanıcısı olması gerekli.

Tüm bu kriterleri barındıran firmaların zorunlu geçişi dışında, sağlamış olduğu avantajlardan dolayı e-Fatura’ya geçen firmaların geçişi için 3 farklı yöntem bulunuyor. Bunlar aşağıdaki gibidir:

e-Fatura’ya GİB Portal İle Geçiş

GİB’in altyapısını kendisinin sağladığı hizmetlerden biri olan portal ile e-Fatura’ya geçiş yapılabilir. E-Fatura’ya geçişte ücretsiz ve en basit yöntem olan GİB Portal, az sayıda faturalaşma sürecine sahip firmalar açısından uygundur. 500 adede kadar e-Fatura hazırlama kapasitesine sahip portal yoğun bir şekilde faturalaşma yaşayan firmalar için önerilmemektedir.

e-Fatura’ ya Entegrasyon İle Geçiş

Firmaların e-Fatura iletim ve alım işlemlerini alt yapısını kendilerinin geliştirdiği uygulama ve servisler aracılığıyla gerçekleştirdikleri yöntemdir. Firmaların bu yöntem ile e-Fatura’ya geçiş yapabilmeleri için kullanacakları bu uygulama ve servislerin uygunluğu konusunda GİB’ten onay almaları gerekmektedir. Onay sonrasında e-Fatura’ların üretim, iletim ve alımı gerçekleştirilebilir. Ancak uygulamanın her an çalışabilir durumda olması gerektiği; olası sorunlara karşılık, gerektiğinde müdahale edebilecek donanıma sahip personelin geliştirilmesi ve ayrı bir birimin oluşturulmasının firmalar için maliyetli bir süreç olduğu bilinmelidir.

e-Fatura’ ya Özel Entegratör İle Geçiş

Türkiye’de e-Fatura süreçlerinin başlaması ile hayatımıza giren bir kavram olan Özel Entegratörlük kavramı; firmaların e-Fatura’ya geçiş süreçlerinin ve sonrasında e-Fatura üretim, iletim, alım, GİB’e raporlama ve olası teknik problemlerin düzeltilmesi konusunun aracı konumda olan özel bir firma tarafından sağlanmasıdır. Aylık fatura sayısı değişiklik gösterebilen ve zaman zaman çok yüksek sayıda e-Fatura kesebilen firmalar için en pratik yöntemdir. GİB’in belirlediği standartlara uygun formata e-Fatura üretimi ve yazılım ve donanım için gerekli teknik altyapı ile ilgili süreçlerin tamamı özel entegratör firma tarafından sağlanır.

SON YAZILAR

Sovos Digital Planet ile Adım Adım e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?

8 Haziran 2022 DEVAMINI OKU

e-Fatura Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

2 Haziran 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler e-Müstahsil Makbuzu’na Geçecek?

29 Nisan 2022 DEVAMINI OKU
© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.