Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?

Blog

e-Fatura’da Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

Okuma Zamanı: 3 dk.

e-Fatura’da Özel Entegratör Değişikliği Nasıl Yapılır?

e-Dönüşüm ile birlikte giderek dijitalleşen iş süreçlerinde finansal verilerinizin güvenliği çok önemli bir konu haline geldi. Bu nedenle e-Fatura süreçlerinizde destek aldığınız ve firmanız ile ilgili birçok finansal veriyi ve özel bilgiyi emanet ettiğiniz özel entegratör firmanın seçimi doğru yapılmalı. Peki, seçim yaptınız ancak iş süreçlerinizde yaşamış olduğunuz bazı olumsuzluklardan dolayı çalışmış olduğunuz özel entegratörü değiştirmek istiyorsunuz. Bunun için ne yapmalısınız? İşte cevabı:

Hizmet aldığınız özel entegratör firmasını değiştirmek ve farklı bir firmadan hizmet almak istiyorsanız, yapmanız gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Özel entegratör değişikliği işlemlerinde tersten bir süreç söz konusu. Önce yeni özel entegratörünüz ile süreçlerinizi başlatmalı ve gerekli çalışmaları tamamlamalısınız.

• Anlaşma sağladığınız yeni özel entegratör firma tarafından size bir link iletilmekte ve bu linkte firmanız ile ilgili bazı bilgileri doldurmanız istenmektedir. Böylece firmanız ilgili özel entegratörün sistemine tanımlanmış olacaktır.

• İkinci aşamada ise; bu tanımlama sonrası özel entegratör firma tarafından firmanıza ait hesap oluşturulacak ve aktif hale gelebilmesi için tekrar başka bir link yoluyla size iletilecektir. Bu link üzerinde daha öncesinde Kamu Sertifikasyon Merkezi üzerinden edinmiş olduğunuz mali mührünüz ile onaylama işlemi yaptığınızda hesabınız aktif hale gelmiş olacaktır. (Şahıs firması olmanız durumunda bu işlemi e-İmzanız ile yapabilirsiniz.)

• Gelir İdaresi Başkanlığı tarafındaki süreçleriniz için ise gerekli bildirim ve düzenlemeler yeni çalışmış olduğunuz yeni özel entegratör firma tarafından yapılacaktır.

Eski Özel Entegratör’ünüz ile Çalışmanızı Nasıl Sonlandırırsınız?

Yeni çalışmaya başladığınız özel entegratör ile yukarıda belirtilen aşamaları tamamladıktan sonra mevcut olarak çalıştığınız özel entegratörünüzden çıkış işlemleriniz için talepte bulunmanız gerekmektedir. Mevcut özel entegratörünüz kendi çıkış uygulamaları doğrultusunda iptal sürecinizi yürütür ve çıkış yapmanız için gereken işlemler konusunda sizi yönlendirir.

Sanıldığının aksine oldukça kolay bir işlem olan özel entegratör değişikliği için sizin yapacağınız tek şey çalışmak istediğiniz yeni ve güvenilir özel entegratörü bulmak olacak. Sonrasında ise süreç seçmiş olduğunuz firma tarafından yürütülecektir.

GİB Tarafında Bir İşlem Yapmanıza Gerek Yok

Çalışmaya başladığınız yeni özel entegratör firma sizin adınıza GİB’e gerekli bildirimi yapar. Böylece e-Fatura süreçleriniz GİB nezdinde herhangi bir aksaklığa uğramadan geçişiniz gerçekleşir. e-Fatura kesim işlemlerinize kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

SON YAZILAR

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler e-Müstahsil Makbuzu’na Geçecek?

29 Nisan 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler Zorunlu Olarak e-Fatura ve e-Arşiv Fatura’ya Geçecek?

5 Nisan 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler Zorunlu Olarak e-Dönüşüm’e Geçecek!

25 Mart 2022 DEVAMINI OKU
© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.