Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?
Digital Planet | e-Fatura

e-Fatura’ya geçin, güvenli, hızlı, hatasız ve doğa dostu kazancın kolaylığını yaşayın!

Digital Planet ayrıcalığıyla e-Fatura’ya geçin, kazancınız doğaya yaşam olsun!
Digital Planet’le e-Fatura’ya geçmek hem hızlı, hem kolay, hem güvenli!

TEKLİF AL

e-Fatura’ya aynı gün geçin!

Digital Planet ile kolay ve hızlı e-Fatura’ya geçiş için sadece 4 adım yeterli!
7/24 ücretsiz danışmanlık hizmeti veren destek ekibimiz ile
e-Fatura’ya geçiş süreçlerinizi sorunsuz gerçekleştirebilirsiniz.

e-İmza / mali mühür alıp GİB’e başvurunuzu yapın.

Şahıs şirketi iseniz elektronik ortamda ıslak imza değeri taşıyan e-İmza’nızı, Anonim ve Limited Şirketler için ise yasal belgelerin güvenliğini ve gizliliğini sağlayan mali mührü Kamu Sertifikasyon Merkezi üzerinden alabilirsiniz.

Digital Planet ile başvurunuzu tamamlayın.

Geçiş yapmak istediğiniz e-Dönüşüm ürünleri için Yeni Nesil Entegratörünüz Digital Planet’e başvuru yapabilirsiniz. Eş zamanlı olarak edineceğiniz mali mühür veya e-İmza ile Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) ait (efatura.gov.tr) adresinden e-Fatura başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

Digital Planet kayıt işlemlerinizi tamamlayın.

Digital Planet müşteri destek birimi tarafından gönderilen tanımlama bağlantısına tıklayıp ve istenilen alanları doldurarak kayıt işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

e-İmza / mali mühür ile işlemi tamamlayın!

Firmanız ile ilgili bilgilerin doğrulanmasının ardından Digital Planet’in göndereceği aktivasyon bağlantısına tıklayarak, elektronik imza ya da mali mührünüz ile GİB’e e-Fatura kullanma bildiriminizi tamamlayabilirsiniz. GİB’in başvurunuzu onaylaması e-Fatura kullanmaya hemen başlayabilirsiniz!

e-Fatura Nedir?

T.C. Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından hayata geçirilen e-Fatura uygulaması, taraflar arasında standart oluşturarak faturaların güvenli, hızlı ve hatasız dolaşımını sağlar.

Neden e-Fatura?

Sorunsuz ve Hızlı Entegrasyon, Güvenilir Geçiş Süreci

Digital Planet ile 400’den fazla farklı sistem ve erp entegrasyonu ile sorunsuz ve hızlı bir şekilde entegrasyon sağlayarak, güvenilir bir geçiş süreci deneyimlersiniz.

Verimli ve Tasarruflu 
e-Fatura

Faturanın gönderilmesine dair şirket içi operasyonel süreçlerin yönetilmesinde zaman ve maliyet tasarrufu sağlarsınız.

e-Fatura İle Daha Geniş Ofisler

e-Fatura hizmeti, kağıt nüsha saklama zorunluluğu olmamasıyla yerden tasarruf etmenizi sağlar, böylece ofis alanınızı daha verimli kullanmış olursunuz.

Nakit Akışında Güçlü Artış

Tahsilat ve ödeme süreçlerindeki kısalma ile nakit akışını hızlanır.

Faturalara Kolay ve Hızlı Erişim

Bulut uygulamamız sayesinde istenen e-Fatura’ya; her yerden kolay ve hızlı erişim sağlarsınız.

7/24 Müşteri Desteği

Müşteri temsilcilerimiz tüm sorularınız için sizlere 7/24 hizmet verir.

e-Fatura Kolaylığını Yaşayın!

e-Fatura uygulama üzerinden oluşturulur.

Digital Planet mali mührü ile imzalanarak elektronik zarflama yapılır.

Zarflanan e-Fatura elektronik ortamda alıcısına teslim edilmek üzere Gelir İdaresi Başkanlığı Sistemleri’ne iletilir ve zarfın teslim bilgisi NetInvoice Portal üzerinden takip edilir.

Alıcı firma faturasını e-Fatura uygulaması üzerinden teslim alır.

e-Fatura’larınız kaybolmaz! Tüm e-Fatura’larınız 10 yıl boyunca güvenli şekilde saklanır.

e-Fatura’ya hemen geçin!

Digital Planet’in uzman destek personeli sizi arasın, e-Fatura’ya geçiş süreciniz hemen tamamlansın! 

Sıkça Sorulan Sorular

Doğrudan Entegrasyon: İşletmeler kendi bilgi işlem altyapılarını Gelir İdaresi Daire Başkanlığı’nın teknik kılavuzlarla belirtiği altyapı ve kalite sertifikasyonları çerçevesinde hazırlayabilirler. GİB’e entegre çalışan kendi altyapıları ile süreçlerini yürütebilirler. GİB Portal: Gelir İdaresi Başkanlığının servis ettiği GİB Portali üzerinden faturalarınızın girişini kendiniz yaparak uygulamayı kullanabilirsiniz. Özel Entegratörlük: Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan özel entegratörlük izni alan Digital Planet üzerinden e-Fatura uygulamasına hızlıca geçiş yaparak kolayca kullanmaya başlayabilirsiniz.

Digital Planet NetInvoice ile e-Fatura kullanımı çok kolay. Özel entegratör yöntemi ile e-Fatura kullanacak mükelleflerin Digital Planet NetInvoice uygulamasını tercih etmeleri durumunda e-Fatura’ya kolay geçiş için kendilerine her türlü destek verilmektedir.

e-Fatura tıpkı kâğıt fatura gibi oluşturulur. Üzerinde kâğıt faturada yer alan bilgiler bulunmaktadır. Kâğıt faturadan farklı olarak bir yazılım ara yüzü ile oluşturulduğu için hata yaptığınızda kağıt faturayı iptal ederek yeni bir fatura sayfasında her şeyi baştan yapmanız gerekirken, e-Fatura uygulamamızda hatanızı kolayca düzeltebilirsiniz. Faturanız üzerinde gerekli bilgileri sağladıktan sonra göndermek için tek yapmanız gereken tek bir tuş ile gönderimini sağlamaktır.

Cep telefonlarınız ile uyumlu mobil uygulamamız üzerinden faturalarınız için temel işlemleri yapabilirsiniz. Yakın gelecekte mobil uygulama üzerinden faturalarınızı da oluşturup alıcılara iletebileceksiniz.

GİB Portal yönteminden farklı olarak Digital Planet NetInvoice ile e-Fatura yedekleme ve saklama için ilave bir işleme gerek yoktur. Özel entegratör yöntemi ile e-Fatura kullanan mükelleflerin Digital Planet NetInvoice uygulamasını tercih etmeleri durumunda gelen ve giden tüm faturaları gelişmiş altyapımızda güvenli olarak ilave bir ücret ödenmeksizin saklanır. (Bu saklama Digital Planet müşterisi olunduğu süre boyunca 10 yıl geriye dönük olarak sağlanır.)

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan tebliğ kapsamında; 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren

• 4 Milyon TL ve üzeri ciroya sahip mükellefler,
• 2020 veya 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL cirosu olan; mal veya hizmetlerin alınması, satılması, kiralanması veya dağıtımı işlemlerinin gerçekleştirilmesine aracılık etmek üzere internet ortamında ticari faaliyetlerin yapılmasına elektronik ticaret ortamını sağlayan hizmet sağlayıcıları, internet ortamında gerçek ve tüzel kişilere ait gayrimenkul, motorlu araç vasıtalarının satılmasına veya kiralanmasına ilişkin ilanları yayınlayan internet sitelerinin sahipleri veya işleticileri ile internet ortamında reklamların yayınlanmasına aracılık faaliyetinde bulunan internet reklamcılığı hizmet aracıları,
• 2020 veya 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL cirosu olan; kendilerine veya aracı hizmet sağlayıcılarına ait internet sitelerinde veya diğer her türlü elektronik ortamda mal veya hizmet satışını gerçekleştirenler,
• 2020 veya 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL cirosu olan; gayrimenkul ve/veya motorlu taşıt, inşa, imal, alım, satım veya kiralama işlemlerini yapanlar ile bu işlemlere aracılık faaliyetinde bulunan mükellefler,
• 2020 veya 2021 hesap dönemleri için 1 Milyon TL cirosu olan; Kültür ve Turizm Bakanlığı ile belediyelerden yatırım ve/veya işletme belgesi almak suretiyle konaklama hizmeti veren otel işletmeleri e-Fatura’ya geçmek zorundalar.

Ayrıca;
• ÖTV I sayılı listedeki EPDK lisanslı mükellefler,
• ÖTV III sayılı listedeki malları imal, inşa ve ithal eden mükellefler,
• Komisyoncu veya tüccar olarak meyve ve sebze ticareti yapan mükellefler,
• Sosyal Güvenlik Kurumu ile sözleşme imzalayan sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç/etken madde temin eden tüm mükellefler (hastane, tıp merkezleri, dal merkezleri, diyaliz merkezleri, Sağlık Bakanlığı'ndan ruhsatlı diğer özelleşmiş tedavi merkezleri, tanı, tetkik ve görüntüleme merkezleri, laboratuvarlar, eczaneler, tıbbi cihaz ve malzeme tedarikçileri, optisyenlik müesseseleri, işitme merkezi, kaplıcalar, beşeri tıbbi ürün/ürün sunan ve/veya üreten özel hukuk tüzel kişileri ve bunların tüzel kişiliği olmayan şubeleri, ecza depoları vb.) de e-Fatura kullanmak zorundalar.

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen koşullar çerçevesinde e-Fatura uygulamasını kullanmak ile ‘yükümlü (mükellef) olmak’ ticari firmalar için kullanılan bir tabirdir. Bu koşullar ve sınırlandırmalar ile ilgili yapılan düzenlemeler GİB tarafından belirli aralıklarla yayımlanan tebliğler ile duyurulmaktadır. Bu çerçevede birçok firma bu tebliğler kapsamında e-Fatura mükellefi olmaktadır.

e-Fatura uygulamasına geçiş yaptıktan sonra, e-Fatura kullanıcılarına kağıt fatura düzenleyemezsiniz. e-Fatura sistemine geçiş yaptıktan sonra size tanınan opsiyon süresi 7 gün ile sınırlıdır. Bu süre zarfında kağıt fatura kesmeye devam edilebilirsiniz.

e-Fatura, kağıt fatura ile aynı hükümlere tabi olduğu için 213 sayılı VUK’ un 231nci maddesinde kağıt faturalar için geçerli olan hüküm e-Faturalar için de geçerlidir. Buna göre e-Fatura’da da fatura düzenleme süresi 7 gün olarak belirlenmiştir. Maddeye göre e-Fatura sistem üzerinde oluşturulup 7 gün içerisinde alıcı tarafa iletilmeniz gerekmektedir.

e-Faturanın iptal ve iade süreci teknik olarak bakıldığında kağıda basılı fatura ile aynıdır. Fakat pratikte bazı işlemler değişiklik gösterir. Örneğin; Ticari e-Fatura’ da iptali gönderen taraf gerçekleştiremez. Fatura ancak gönderim yaptığınız müşterinize ait sisteme düştükten sonra 8 gün içinde reddedilmesi durumunda bir iptal durumu söz konusu olur. Bu durumda yeni bir fatura oluşturmadan reddedilen fatura üzerinden düzenleme yapabilirsiniz. Reddedilen e- Fatura sisteminizde iptal edilmiş bir fatura gibi görünür. Temel e-Fatura’ da ise; müşterinizin bu faturaya karşılık bir iade e-Faturası oluşturması ve tarafınıza iletmesi gerekir. Bu işlem her iki faturanın birbirini mahsuplaştırması için yeterlidir. Temel fatura iptali için GİB ‘in tahsis ettiği e-Fatura iptal/itiraz portalı kullanılabilmektedir.

İşletmelerde mal ve hizmet üretimi için gereken tüm kaynakların verimli kullanılmasını sağlayana ERP programı ya da muhasebe programları, genellikle donanım ve yazılımın da içerisinde yer aldığı birçok bileşenden oluşur. İşletmenin tüm veri ve işlemlerinin bir araya getirilmesine yarayan bu yazılımlar, programda yapılacak bazı değişikliklerle e-Fatura uygulamasına uygun hale getirilebilir. Böylece ERP/muhasebe yazılımları ile e-Fatura uygulaması senkronize bir şekilde çalışabilir.

Digital Planet NetInvoice uygulamamız ile gelen e-Fatura’ların yönetimi elinizde. Kullanıcı dostu ara yüzümüz sayesinde istediğiniz faturaya kolayca ulaşabilir; işlem yaptığınız faturaları birkaç tık ile arşivleyebilirsiniz. Ayrıca faturalar üzerinde belirleyeceğiniz renk, görüntüleme ve iş kuralları ile belirli faturalar üzerinde arttırılmış kontrol sağlayarak; kullanıcılarınızın fatura yönetim süreçlerini kolaylaştırabilirsiniz.

e-Fatura sadece e-Fatura yükümlüleri arasında kesilir ve gönderilir. Hem alıcının hem de göndericinin e-Fatura sistemine kayıtlı olması gerekir.

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın e-Fatura kayıtlı kullanıcılar listesinden müşterinizin elektronik faturaya kayıtlı olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Bir diğer yöntem olarak ise, portalden e-Fatura kayıtlı kullanıcı sorgulama ekranlarından VKN/TCKN ile sorgulama yapılmaktadır.

Vergi Usul Kanunu’na göre fatura, hizmetin yapıldığı veya malın teslimatının yapıldığı tarihten itibaren en fazla 7 gün içinde düzenlenmelidir. 7 günlük süre kuralına uyulduğu takdirde geriye dönük e-Fatura kesilmesi mümkündür. Teknik olarak DTP portal üzerinde bir kısıtlama bulunmamaktadır.

Hayır, gönderilen e-Fatura üzerinde değişiklik yapılamaz. Bu durumda; karşı taraftan faturanın reddedilmesi üzerine yeni bir e-Fatura oluşturulur. Temel e-Fatura ve ticari e-Fatura senaryolarında iptal ve iade işlemleri değişiklik gösterir.

Referanslarımız

© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.