Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.
e-Fatura reddetme konusunda “Temel e-Fatura” ve “Ticari e-Fatura” senaryolarına ayrı ayrı bakmak gerekir.
Temel e-Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konmuş olan, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip ve fatura alıcısının sistem üzerinden reddetme olanağı olmayan elektronik fatura senaryosudur.
Ticari e-Fatura ise Temel e-Fatura’dan farklı olarak alıcıya onay ve ret seçeneği sunar.
Temel e-Fatura senaryosunda, alıcının faturayı sistem üzerinden reddetme şansı yoktur. Bu nedenle alıcı ya da satıcı taraf, e-Fatura’nın iptal işlemi için “e-Fatura İptal Portalı” üzerinden öncelikle fatura numarasını ve faturanın toplam tutarını girmelidir. Mali mühür ile imzalandıktan sonra karşı tarafa “iptal talebi” olarak gönderilmesi ve karşı tarafın talebi onaylaması gerekir. Alıcının talebi onaylaması ile e-Fatura reddedilmiş olur.
Ticari e-Fatura reddi, faturayı gönderen tarafından yapılamaz. Alıcı tarafın Ticari e-Fatura’yı 8 gün içinde reddetmesi gerekir. Bu durumda yeni bir fatura oluşturmadan reddedilen fatura üzerinden düzenleme yapılabilir. 8 gün içerisinde reddedilmeyen Ticari e-Fatura’ların iptali için ise alıcı tarafın KEP sistemi, noter gibi harici yollar ile faturayı gönderen tarafa fatura iptal talebini içeren bir yazı göndermesi gerekir. Bu durumda satıcının da itirazı kabul etmesi halinde fatura reddedilmiş olur.
Alıcıya gönderimi yapılan fatura ile ilgili olarak tarafların faturanın hatalı düzenlenmiş olduğu konusunda aynı fikirde olması ya da fatura içeriğinin muhatabı tarafından kabul edilmediği durumlarda e-Fatura reddedilir.
e-Fatura’nın reddedilmesi durumunda söz konusu faturanın iptali gerçekleşir.
Ticari e-Fatura’nın alıcı tarafından reddedilmesi için gerekli süre 8 gündür. 8 gün içinde alıcı herhangi bir işlem ret işlemi yapmazsa fatura otomatik olarak kabul edilir.
e-Dönüşüm dünyasına adım atan büyük, orta ve küçük ölçekli tüm firmalar için teşvik ve bilinç oluşturarak, KOBİ’ler ve Start Up’lar gibi verimlilik ihtiyacı duyan firmaları destekliyoruz. Aynı zamanda e-Dönüşüm’e geçmeye karar veren kullanıcılara başvuru aşaması dâhil, e-Dönüşüm platformunu kullanmaya başladıkları andan itibaren tüm ihtiyaçları için 7 gün 24 saat müşteri destek hizmeti ile %99’a yakın müşteri memnuniyeti sunuyoruz.
Sovos Digital Planet e-Fatura uygulaması hakkında detaylı bilgi için buraya tıklayın!
Sovos Digital Planet e-Fatura Uygulaması ile Sürdürülebilir Dijital Dünya’ya Adım Atmak için Bilgilerinizi Bırakın!