Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?

Blog

e-Fatura Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Okuma Zamanı: 3 dk.

e-Fatura Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

e-Dönüşüm uygulamaları arasında en yaygın kullanıma sahip olan e-Fatura uygulaması hakkında kullanıcıların sıkça sorduğu sorulardan birkaçını cevaplandırdık.

1 Temmuz 2022 tarihinde kimlerin zorunlu olarak e-Fatura’ya geçmesi gerekiyor?

e-Fatura gönderme süresi nasıl olmalıdır?

e-Fatura, kağıt fatura ile aynı hükümlere tabi olduğu için kağıt faturalar için geçerli olan hüküm e-Faturalar için de geçerlidir. Buna göre e-Fatura’da da fatura düzenleme süresi malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren 7 gün olarak belirlenmiştir. E-fatura, sistem üzerinde oluşturulup 7 gün içerisinde alıcı tarafa iletilmelidir.

Geriye dönük olarak, istediğim herhangi bir tarihe e-Fatura kesebilir miyim?

Faturaların malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren 7 günlük süre içerisinde düzenlenmesi gerekir bu nedenle 7 günlük süre haricinde geriye dönük e-Fatura kesilmesi mümkün değildir.

Blog Banner

e-Fatura’nın iptali nasıl yapılır?

e-Fatura’nın iptal ve iade süreci teknik olarak kâğıt fatura ile aynıdır fakat pratikte bazı işlemler değişiklik gösterir. Örneğin; Ticari e-Fatura’da iptal işlemi ‘gönderen’ tarafından gerçekleştirilemez. Faturanın alıcı tarafından 8 günlük süre içerisinde ret uygulama yanıtı ile reddedilmesi halinde bir iptal durumu söz konusu olur. Faturanın 8 günlük süre içinde reddedilmemesi halinde ise fatura kabul edilmiş sayılacaktır.

Temel e-Fatura’da ise düzenleyen e-Fatura iptal ve itiraz portalı üzerinden düzenlediği bir e-Fatura için iptal talebinde bulunabilir. Talep oluşturularak alıcı mükellefin e-Fatura iptal ve itiraz portalına iletilecektir. Karşı tarafın da onayı ile birlikte temel faturanın iptali gerçekleştirilecektir.

e-Fatura reddetme nasıl yapılır?

e-Fatura reddetme konusunda “Temel e-Fatura” ve “Ticari e-Fatura” senaryolarına ayrı ayrı bakmak gerekir.

Temel e-Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konmuş, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip ve fatura alıcısının sistem üzerinden reddetme olanağı olmayan elektronik fatura senaryosudur.

Temel e-Fatura senaryosunda, alıcının faturayı sistem üzerinden reddetme şansı yoktur. Bu nedenle alıcı ya da satıcı taraf, e-Fatura’nın iptal işlemi için “e-Fatura İptal Portalı” üzerinden öncelikle fatura numarasını ve faturanın toplam tutarını girmelidir. Mali mühür ile imzalandıktan sonra karşı tarafa “iptal talebi” olarak gönderilmesi ve karşı tarafın talebi onaylaması gerekir. Muhatabın iptal talebini onaylaması ile e-Fatura reddedilmiş olur.

Ticari e-Fatura ise Temel e-Fatura’dan farklı olarak alıcıya onay ve ret seçeneği sunar. Ticari e-Fatura reddi, faturayı gönderen tarafından yapılamaz. Alıcı tarafın Ticari e-Fatura’yı 8 gün içinde reddetmesi gerekir. Faturanın 8 gün içerisinde reddedilmemesi halinde ise söz konusu fatura kabul edilmiş sayılacağından faturanın iptali ancak iade faturası kesilmesi yoluyla mümkündür.  

e-Fatura itiraz süresi ne zaman başlar?

e-Fatura’ya itiraz için gerekli süre, faturanın alındığı tarihten itibaren 8 gün olarak kabul edilmektedir.

Sovos Digital Planet e-Fatura uygulaması hakkında detaylı bilgi için buraya tıklayın!

Sovos Digital Planet e-Fatura Uygulaması ile Sürdürülebilir Dijital Dünya’ya Adım Atmak için Bilgilerinizi Bırakın!

SİZİ ARAYALIM

SON YAZILAR

Sovos Digital Planet ile Adım Adım e-Dönüşüm’e Nasıl Geçilir?

8 Haziran 2022 DEVAMINI OKU

e-Fatura Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

2 Haziran 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler e-Müstahsil Makbuzu’na Geçecek?

29 Nisan 2022 DEVAMINI OKU
© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.