Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?

Blog

e-Defter Hakkında Sıkça Sorulan Sorular Nelerdir?

Okuma Zamanı: 2 dk.

e-Defter Hakkında Sıkça Sorulan Sorular Nelerdir?

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 2019 yılı Ekim ayında yayımladığı tebliğ doğrultusunda; 2018 yılı cirosu 5 milyon TL ve üzeri olan, 1 Temmuz 2020’de e-Fatura’ya geçen mükellefler için e-Defter’e geçiş tarihi 1 Ocak 2021 olarak belirlenmişti. Dolayısı ile 1 Temmuz 2020’de e-Fatura uygulamasına dâhil olan tüm mükelleflerin yılsonunda e-Defter uygulamasına geçiş yapması gerekiyor.

Bugün, e-Defter uygulamasına kayıtlı yaklaşık 130 bin adet kullanıcı bulunuyor ancak, tebliğ doğrultusunda yılsonunda yaşanacak geçişler ile e-Defter kullanıcılarının sayısında önemli bir artış görülmesi bekleniyor.

1 Ocak 2021 itibariyle kullanımı yaygınlaşacak e-Defter uygulaması hakkında sıkça sorulan sorulardan birkaçını cevaplandırdık.

1) e-Defter Beratı Nedir?

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan tebliğde yer alan usul ve esaslar çerçevesinde; elektronik ortamda oluşturulan defterlere ilişkin olarak, belirlenen standartlara uygun bilgileri içeren ve Başkanlık Mali Mührü ile onaylanmış elektronik dosyadır. Berat dosyasının içeriğinde; e-Defter’in oluşturduğu dönem bilgileri, firma bilgileri, mali müşavir bilgileri, vergi detayları yer almaktadır.

2) Zaman Damgası Nedir?

Belirli bir verinin, belirli bir tarihte var olduğunu kanıtlamaya yarayan zaman damgası, herhangi bir e-Sözleşme’nin ya da e-Belge’nin imzalandığı, transfer edildiği, başvurusunun yapıldığı tarihi ve saati vurgulamaya ve onaylamaya yarar. Mükellefler de hazırladıkları e-Defterleri belirlenen süreler içerisinde GİB’e ilettiklerini kanıtlamak için zaman damgalı berat dosyası kullanırlar. Çünkü zaman aşımı durumunda GİB tarafından e-Defter Beratı göndermeme cezası uygulanabilir.

3) Defterler Hem Elektronik Ortamda Hem de Kâğıt Olarak mı Tutulmalıdır?

GİB tebliği doğrultusunda; e-Defter uygulamasına dâhil olunduktan sonra defterler, kâğıt olarak tutulmayacaktır çünkü e-Defterler, elektronik imza veya mali mühür ile garanti altına alındığı için kâğıt olarak basılı formda saklanamaz. Elektronik defterlere ait kayıtların bozulması, silinmesi veya zarar görmesi gibi durumlarda, 15 gün içerisinde GİB’e bildirim yapılması gerekmektedir.

Yılsonu geçiş yoğunluğuna kalmadan, 1 Ocak 2021’de e-Defter uygulamasına geçiş yapmış olmak için tıklayın, sizi arayalım!

e-Defter uygulaması hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın!

SON YAZILAR

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler e-Müstahsil Makbuzu’na Geçecek?

29 Nisan 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler Zorunlu Olarak e-Fatura ve e-Arşiv Fatura’ya Geçecek?

5 Nisan 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler Zorunlu Olarak e-Dönüşüm’e Geçecek!

25 Mart 2022 DEVAMINI OKU
© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.