Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?

Blog

e-Bilet Uygulamasına Geçmek İçin Son Tarih 1 Ocak 2021!

Okuma Zamanı: 2 dk.

e-Bilet Uygulamasına Geçmek İçin Son Tarih 1 Ocak 2021!

2019 yılı Ekim ayında, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan tebliğ doğrultusunda; sinema işletmeleri 1 Temmuz 2020 itibariyle e-Bilet uygulamasına geçiş yaptı. Yine bu tebliğe göre; kara ve deniz yolu ile yolcu taşımacılığı yapan mükellefler, 1 Ocak 2021 itibari ile e-Bilet uygulamasına geçiş yapmak ile yükümlü…

e-Bilet Nedir?

GİB tarafından uygulamaya konulan e-Bilet; kara, hava, deniz yolu seyahatlerinde ve etkinliklerde oluşturulan kâğıt biletlerin yerine geçer. Üzerinde mali mühür bulunan e-Bilet; doğrulama, görüntüleme işlemlerinin yapılmasına ve gerekli durumlarda kâğıt baskı alınmasına olanak sağlar.

e-Bilet’in Avantajları Nelerdir?

– Kâğıt ve mürekkep tüketimini azaltarak, maliyetlerde düşüş ve iş akışında verimlilik elde edersiniz.

– Elektronik arşivleme sayesinde geçmiş verilere kolayca erişilebilir, arşiv için fiziksel bir alan ayırmaya ihtiyaç duymazsınız.

– Yasal bildirimler, Gelir İdaresi Başkanlığı’na otomatik olarak iletilir.

– Biletleri elektronik ortamda hızlı ve hatasız şekilde oluşturup, alıcıya gönderebilirsiniz.

e-Bilet Başvurusu İçin Neler Gereklidir?

e-Bilet uygulamasına geçiş sürecinde sinema işletmeleri başta olmak üzere; kara ve deniz yolu ile yolcu taşımacılığı yapan işletmelerin tamamının e-Fatura uygulamasına dahil olmaları gerekmektedir.

Başvuru için gerekli olan belgeler ise şu şekilde;

– GİB’in talep ettiği başvuru formu ve taahhütnamesinin imzalı aslı,

– Gerçek kişi mükellefler için imza sirkülerinin aslı ya da noter tasdikli örneği,

– e-Bilet ve elektronik yolcu listesi oluşturma, muhafaza ve ibraz etme ile elektronik bileti yolculara sunma süreçleri, bilet bedelini gider olarak gösterecek mükelleflere ilişkin bilgilerin bilet üzerinde gösterilmesine yönelik süreçlerin gerçekleştiği donanım ve yazılımlar hakkında ayrıntılı açıklamaların yer aldığı BİS Raporu,

– Elektronik bilet oluşturma izni alan mükelleflerin merkez/şube/acente/çağrı merkezi gibi bilet satışı yapan birimleri ve bunlara atayacakları 3 haneli harf ve/veya rakamlardan oluşan (alfanumerik) kodları gösteren birim kodları listesi,

– Elektronik ortamda düzenlenmiş bilet, yolcu listesi tüzel kişiler için mali mühürlü, gerçek kişiler için güvenli elektronik imzalı örneklerini ve kâğıda basılmış çıktıları.

Bu belgelerin temini ile GİB tarafından yapılacak değerlendirme sonrasında başvuruları uygun bulunan mükelleflere bir yazı ile elektronik bilet ve elektronik yolcu listesi düzenleme izni verilecektir.

Yılsonu geçiş yoğunluğuna kalmadan, e-Bilet uygulamasına geçmek ve test çalışmalarınıza başlamak için tıklayın, sizi arayalım!

e-Bilet uygulaması hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın!

SON YAZILAR

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler e-Müstahsil Makbuzu’na Geçecek?

29 Nisan 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler Zorunlu Olarak e-Fatura ve e-Arşiv Fatura’ya Geçecek?

5 Nisan 2022 DEVAMINI OKU

1 Temmuz 2022 Tarihinde Kimler Zorunlu Olarak e-Dönüşüm’e Geçecek!

25 Mart 2022 DEVAMINI OKU
© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.