Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konulan elektronik bilet; kara, hava, deniz yolu seyahatlerinde ve etkinliklerde oluşturulan kâğıt biletlerin yerine geçen e-Dönüşüm uygulamasıdır. Üzerinde mali mühür bulunan e-Bilet; doğrulama, görüntüleme işlemlerinin sağlanmasına ve gerekli durumlarda kâğıt baskı almaya olanak sağlar.
Yolculuk ve Sinema Biletleri e-Bilet Olarak İletilecek
Tebliğ kapsamında kara ve deniz taşımacılığında D1 yetki belgesi bulunanlar ile yerli ve yabancı film gösteriminde bulunan kurumlar oluşturdukları biletleri elektronik olarak oluşturacak ve iletecekler. Türkiye’de tam mükellefi olmayan havayolu firmaları hariç e-Bilet uygulamasına dahil olanlar e-Fatura uygulamasına da dahil olmak zorundalar.
Digital Planet e-Bilet Nasıl Kullanılır?
1) Bilet kesildikten sonra bilet datası Digital Planet’e iletilir.
2) Digital Planet, gelen veri ile e-Bilet üretimini sağlar.
3) Firma elektronik ortamda oluşturulan e-Bilet’i görüntüleyebilir, ilgili kullanıcıya mail yoluyla ulaştırabilir.
4) Digital Planet, üretimini gerçekleştirdiği tüm e-Bilet’lerin raporunu her ay düzenli olarak GİB’e iletir.
Digital Planet e-Bilet Uygulamasının Avantajları Nelerdir?
– Kâğıt ve mürekkep tüketiminin azalması ile maliyetlerde azalma ve iş akışında verimlilik elde edilmesi,
– Elektronik arşivleme sayesinde geçmiş verilere kolay erişilebilmesi ve fiziksel arşiv için gerekli olan alan ihtiyacının ortadan kalkması,
– Gelir İdaresi Başkanlığı’na otomatik olarak yasal bildirimde bulunulması,
– Biletlerin elektronik ortamda hızlı ve hatasız şekilde gönderimi,
– Üst düzey güvenlik anlayışı ile verilerin güvenli şekilde saklanması.