Sizi Arayalım

Danışmanlarımızın sizinle irtibata geçmeleri için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.

İlgilendiğiniz Çözümler
Bize nasıl ulaştınız?
Digital Planet | e-Arşiv Fatura

e-Arşiv Fatura’ya hemen geçin, kırtasiye ve lojistik masraflarıyla vedalaşın!

e-Arşiv Fatura ile dijital dünyanın avantajlarını keşfedin!
Hem şirketinize hem de müşterilerinize dost e-Arşiv Fatura uygulamasını kullanmak için Digital Planet’e adım atın!

TEKLİF AL

Kırtasiye ve lojistik maliyetlerine son!

Digital Planet, e-Arşiv Fatura başvurunuzdan kullanımınıza kadar
her aşamada, 7/24 destek hizmeti ile yanınızda!

e-Arşiv Fatura nedir?

e-Arşiv Fatura, Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre fatura, kâğıt ortamında en az iki nüsha olarak düzenlenerek ilk nüshası (aslı) müşteriye verilen, ikinci nüshası ise yine kâğıt ortamında aynı kanunun muhafaza ve ibraz hükümlerine göre mükelleflerce saklanılan bir belgedir. e-Arşiv Fatura uygulaması, faturalarınızın e-Fatura sistemine kayıtlı olmayan mükelleflere ve son kullanıcılara, elektronik ortam aracılığı ile gönderilmesini sağlar.

Neden e-Arşiv Fatura?

Faturalar Elektronik Ortamda

e-Arşiv Fatura, faturalarınızın bireysel tüketicilere ve e-Fatura kullanmayan vergi mükellefi firmalara elektronik ortamda kolayca gönderilmesini sağlar.

e-Arşiv Fatura İle Daha Geniş Ofisler

e-Arşiv Fatura hizmeti kağıt nüsha saklama zorunluluğu olmaması ile yerden tasarruf sağlar, böylece ofis alanları daha verimli kullanılır.

Verimli ve Tasarruflu e-Arşiv Fatura

Faturanın gönderilmesine dair şirket içi operasyonel süreçlerin yönetilmesinde zaman ve maliyet tasarrufu sağlar. Kağıt faturanın basım, gönderim ve arşivleme maliyetlerini ortadan kaldırır.

Faturalara Kolay ve Hızlı Erişim

Bulut uygulamamızla istenen e-Arşiv Fatura’ya; her yerden kolay ve hızlı erişim sağlanır.

e-Arşiv Fatura Müşteri Portali

İstediğiniz takdirde, Digital Planet’in bir diğer hizmeti “e-Arşiv Fatura Müşteri Portali”ni size sunduğumuz e-Arşiv Fatura hizmetine dahil ederek bireysel müşterilerinizin e-Arşiv Faturalarını sorgulayıp görüntülemelerini sağlayabilirsiniz.

7/24 Müşteri Desteği

Müşteri temsilcilerimiz tüm sorularınız için sizlere 7/24 hizmet verir.

e-Arşiv Fatura kolaylığını yaşayın!

e-Posta ile e-Arşiv Fatura gönderimi yapılır. İsteğe bağlı olarak faturanın çıktısı alınır.

İkinci nüsha güvenli koşullarda saklanmaya alınır.

Zarflanan e-Arşiv Fatura elektronik ortamda alıcısına iletilir ve iletinin teslim bilgisi portal üzerinden takip edilir. GİB’e raporlaması yapılır.

Portalden e-Arşiv Fatura’ya sürekli erişim imkanı sağlanır.

e-Arşiv Fatura’larınız kaybolmaz! Tüm e-Arşiv Fatura’larınız 10 yıl boyunca güvenli şekilde saklanır.

 e-Arşiv Fatura’ya hemen geçin!

Digital Planet’in uzman destek personeli sizi arasın, e-Arşiv Fatura’ya geçiş süreciniz hemen tamamlansın! 

Sıkça Sorulan Sorular

Digital Planet Portali üzerinde e-Arşiv Fatura oluşturulduktan sonra gönderimi yapılır. Faturanın ikinci nüshası Digital Planet’in güvenli saklama hizmeti sayesinde saklanmaya alınır. Sözleşme kapsamında 10 yıl boyunca fatura verileriniz güvenilir şekilde saklanır.

Digital Planet e-Arşiv Fatura’yı kullanan firmaya eski faturalarını görmek üzere Digital Planet portalinden sürekli erişim imkânı sağlanır. İster iş yerinizden ister evinizden arşiv faturalarına erişim sağlayabilirsiniz.

e-Arşiv Fatura uygulamasına geçiş yapmanızdan sonra, kağıt fatura düzenlemeniz söz konusu değildir. GİB’in yayımlamış olduğu tebliğe göre geçiş sonrası faturalar elektronik ortamda iletilmek zorundadır. Ayrıca tekrardan kağıt faturaya geçiş yapılması da mümkün değildir.

Gelir İdaresi Başkanlığı tebliğine göre, e-Arşiv uygulamasından yararlanmak isteyen firmaların öncelikle e-Fatura sistemine kayıtlı olması gerekmektedir.

e-Fatura kullanıcısı olmayan vergi mükelleflerine ve alışveriş yapan gerçek kişilere gönderilebilir. e-Fatura kullanmayan vergi mükellefleri ve gerçek kişiler, adlarına düzenlenmiş e-Arşiv Fatura’larını ise Gelir İdaresi Başkanlığının “e-Arşiv sorgulama” sayfası üzerinden sorgulayabilir.

İnternet satışlarına ait e-Arşiv faturalarında 433 sıra numaralı Tebliğe göre aşağıdaki bilgilerin gösterilmesi ve fatura üzerinde “Bu satış internet üzerinden yapılmıştır.” ifadesine yer verilmesi zorunludur. Satış işleminin yapıldığı web adresi, Ödeme şekli, Ödeme tarihi, Gönderiyi taşıyanın adı soyadı/unvanı ve VKN/ TCKN bilgisi, Satışa konu malın gönderildiği veya hizmetin ifa edildiği tarih, İade bölümünde; malı iade edenin adı soyadı, adresi, imzası, iade edilen mala ilişkin cins, miktar, birim fiyat ve tutar. İnternet satışları dışındaki satışlara ait e-Arşiv faturalarında yukarıda yer alan bilgilerin bulunma zorunluluğu bulunmamaktadır.

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından son yayımlanan tebliğ kapsamında; e-Fatura’yı gönüllü veya zorunlu olarak kullanan tüm mükelleflerin e-Arşiv Fatura kullanmaları zorunludur.

Ayrıca; e-Arşiv Fatura mükellefi olmayan firmalar 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren günlük belirli limitlerin üzerinde kâğıt fatura kesememektedirler. 1 Mart 2022 tarihinden itibaren ise fatura üst limitleri vergi mükellefi olmayanlara 5 Bin TL, vergi mükellefine kesilen faturalar için ise 2 Bin TL olarak uygulanacak.

KamuSM web sitesinden mali mühür başvurusu yapılır. Anonim ve Limited Şirketler mali mühür başvurusu yapmalıdır. Şahıs şirketi sahip oldukları e-İmza ile başvuru yapabilmektedirler. Mali mührünüz fiziksel olarak tarafınıza ulaştığında ön başvuru yapmanız gereken e-Fatura ve e-Defter için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili internet sitelerinden resmi başvuru yapmanız gerekir. Mali mührünüzü aldıktan sonra geçiş yapmak istediğiniz e-Dönüşüm ürünleri için Özel Entegratörünüz Digital Planet’e başvuru yapmanız gerekir. Başvurunuz sonrasında Digital Planet tarafından e-Dönüşüm projeniz başlatılmaktadır. Digital Planet müşteri destek birimi aracılığıyla tarafınıza bir tanımlama linki gönderilmektedir. Tanımlama linkine tıklamanız ve firmanız ile ilgili istenen alanları doldurmanız yeterlidir. Gerekli bilgilerin doldurulması sonrası bilgileriniz otomatik olarak Destek Birimi’ne ulaşır ve gerekli kontrolleri yapılmaktadır. Kontrollerin tamamlanması ile tarafınıza bir aktivasyon linki gönderilir. Gelen aktivasyon linkini mali mühür veya e-İmza ile imzalamanız durumunda Gelir İdaresi Başkanlığı’na Digital Planet özel entegratörlük uygulamalarını kullanacağınıza dair bir bildirim yapmış olursunuz. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın başvurunuzu onaylaması ile birlikte tüm süreçleriniz tamamlanarak e-Dönüşüm uygulamalarına katılım sağlamış olursunuz.

Referanslarımız

© Sovos Digital Planet 2022. Tüm Hakları Saklıdır.